اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‎احوال گلستان خبر داد

آرشیو الکترونیک بیش از 120 میلیون سند هویتی

مدیرکل ثبت‎احوال گلستان از آرشیو الکترونیک بیش از 120 میلیون سند هویتی به منظور دسترسی به اسناد و امکان ارائه خدمت از هر نقطه خبر داد.

آرشیو الکترونیک بیش از 120 میلیون سند هویتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‌الله ابوترابی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: کارت شناسایی ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک طراحی و برنامه‎ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت‎احوال پاسداری از مرزهای هویتی، رصد حرکات و تحولات جمعیتی، مطلع کردن مسئولان، سیاستگزاران و برنامه‎ریزان کلان کشور از آمار جمعیتی را بر عهده دارد، تصریح کرد: 700 اداره و نمایندگی ثبت‎احوال در سراسر کشور مبتنی بر شبکه گسترده پایگاه اطلاعات جمعیت کشور هستند. 

فراهم شدن امکان اتصال حدود 100 دستگاه اجرایی به سامانه استعلام هویتی

مدیرکل ثبت‎احوال گلستان از مکانیزه شدن فرآیندهای خدمت‌رسانی به منظور ایجاد سهولت، دقت و سرعت در ارائه خدمات خبر داد و اذعان کرد: تاکنون امکان اتصال حدود 100 دستگاه اجرایی به سامانه استعلام هویتی فراهم شده است و امکان توسعه آن به میزان نیاز کشور وجود دارد.

ابوترابی در خصوص فعالیت‎های ثبت‎احوال، بیان داشت: انتشار فصلنامه علمی جمعیت، مهندسی فرهنگ نام‎گزینی، تسهیل در امر خدمات به ایرانیان خارج از کشور و گسترش روابط بین‎الملل با ثبت‎احوال کشورهای اسلامی و کشورهای عضو اکو مبتنی بر برنامه‎های راهبردی و هدفمند در دستورکار این سازمان قرار داشته و اجرایی شده است. 

جوانان باید از نظام اسلامی در تمامی اعصار محافظت کنند

وی با اشاره به اینکه تعادل، پویایی ساختار جمعیت کشور و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی با دستان پرتوان نسل جوان حفظ می‎شود، عنوان کرد: جوانان بانشاط، مقتدر و سرزنده کشور باید از نظام اسلامی در تمامی اعصار محافظت کنند.

مدیرکل ثبت‎احوال گلستان متذکر شد: همه وظیفه داریم پنجره جمعیتی موجود را با راهبردهای مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی به یک فرصت طلایی و بهره‎وری عظیم تاریخی تبدیل کنیم. 

مسائل جمعیتی و بازنگری در سیاست‎های جمعیت در دستور کار قرار گرفته است

ابوترابی با اشاره به اینکه شعار روز جهانی جمعیت در سال‎جاری «سلامت باروری جوانان» است، ابراز داشت: سازمان ثبت‎احوال با بهره‎گیری از آمارها و شاخص‎های برگرفته از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور نسبت به تبیین آخرین تحولات جمعیتی و پیش‎بینی روند آینده با استمرار روند فعلی باروری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه مسائل جمعیتی و بازنگری در سیاست‎های جمعیت در دستورکار سیاستگزاران کشور قرار گرفته است، اذعان کرد: به دنبال ابلاغ سیاست‎های پیشگیری از کاهش شدید باروری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت‎احوال بنا به وظیفه قانونی خود پایش تحولات جمعیتی و مهاجرت را دنبال می‎کند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول