اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور مطرح کرد

جعل اسناد هویتی در ایران به صفر می‌رسد/رونمایی از اسناد هویتی شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با گسترش شبکه استعلام، جعل اسناد هویتی به صفر می‌رسد.

جعل اسناد هویتی در ایران به صفر می‌رسد/رونمایی از اسناد هویتی شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد ناظمی‌اردکانی بعدازظهر امروز در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور و پایش برنامه‌های راهبردی سه ماهه نخست سال جاری از اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی در سازمان ثبت احوال خبر داد.

وی افزود: صدور کارت هوشمند ملی جایگزین کارت شناسایی ملی از اقدامات پرثمری است که به صورت آزمایشی در شهر قم انجام شد و بعد از آن در استان‌ها عمومیت می‌یابد.

این مسئول از اتصال 100 دستگاه شبکه استعلام به پایگاه جمعیتی کشور خبر داد و گفت: از اقدامات دیگری که جعل اسناد هویتی را به صفر می‌رساند گسترش شبکه استعلام است که در حال حاضر 100 دستگاه به پایگاه جمعیتی کشور متصل است.

ناظمی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر یک نسخه از پایگاه جمعیتی در 60 هزار نقطه کشور نصب شد، افزود: سند هویتی ارائه شده بعد از استعلام و ثبت در پایگاه جمعیتی رای، اخذ می‌شد.

وی ادامه داد: با ارائه آمارهای دقیق ثبت احوال، گزارش آرا به صورت تحلیلی امکان‌پذیر است.

تعیین و تکلیف اسناد راکد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تعیین و تکلیف استناد راکد از اقدامات نوین ما در مکانیزه شدن سیستم کاری است، تصریح کرد: ثبت کدپستی از جمله راهبردهایی بود که اطلاعات به صورت مکانی محور احصا شد.

وی تغییر کدپستی را از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال کشور دانست و ادامه داد: البته استان‌ها به طور مستقل می‌توانند نسبت به تغییر کدپستی اقدام کنند و ابتکار عمل را به سایر استان‌ها انتقال دهند.

ناظمی با اشاره به ضرورت تغییر کد پستی در کشور گفت: حاکمیت باید از شهروندان اطلاعات کامل داشته باشد تا در فرایند کار موفق باشد.

وی کشورهای صنعتی و پیشرفته را در فرایند تغییر کدپستی موفق دانست و افزود: در این بخش از کار عقب هستیم و سازوکارش باید فراهم شود.‌

این مسئول افزود: همه اقدامات سازمان ثبت احوال کشور باید برای تسهیل در فرایند کار و خدمات‌رسانی به مردم باشد.

وی به موضوع آرشیو الکترونیک در سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: کمتر از دو سال است که پروژه آرشیو الکترونیکی در کشور انجام شد و تاکنون از 120 میلیون سند موجود 106 میلیون آن آرشیو شد.

ایجاد آرشیو الکترونیک بستری برای تسهیل در خدمات

ناظمی آرشیو الکترونیک را عاملی موثر در ارائه خدمات مناسب به همه ایرانیان در هر نقطه‌ای از کشور عنوان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد استان‌هایی که در این حوزه عقب ماندند تلاش کنند تا خدشه‌ای در کار استان‌های پیشتاز ایجاد نشود.

وی افزود: خدماتی که مبتنی بر پایگاه جمعیتی باشد زمانبر نیست و در اسرع وقت انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور تاسیس دفاتر پیشخوان ثبت احوال را برای سهولت در کار شهروندان دانست و گفت: توسعه دفاتر پیشخوان ثبت احوال نیاز به ارزیابی از عملکرد دفاتر قبلی در کشور است.

وی قضازدایی در روند فعالیت‌های ثبت احوال را عاملی در سهولت کار دانست و یادآور شد: قانون این اجازه را داد تا ثبت احوال به طور مستقل در تغییر نام‌ها اقدام کند.

رسیدگی به پرونده‌های مشکوک‌التابعه

ناظمی به نحوه رسیدگی به پرونده‌های مشکوک التابعه اشاره کرد و گفت: چند هزار پرونده در سازمان ثبت احوال متعلق به مشکوک التابعه است که میزان این پرونده‌ها در استان‌ها متغیر است.

وی افزود: اینگونه پرونده‌ها در شورای تامین استان‌ها رسیدگی شود تا گره اینگونه معضلات گشوده شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به اقدامات فرهنگی انجام شده در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: مهندسی فرهنگی نامگذاری از اقدامات فرهنگی ما در ثبت احوال کشور است.

ایجاد گنجینه اسناد هویتی

وی از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان ثبت احوال کشور را ایجاد گنجینه اسناد هویتی  عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام در برخی از استان‌ها خوب انجام شد و به شهرستان‌ها نیز تسری یافت.

ناظمی یادآور شد: گنجینه اسناد هویتی تا حدودی شکل خود را در سطح ملی پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه رونمایی از اسناد هویتی شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته کشور در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و باید ساماندهی شود، بیان داشت: شناسنامه شهدای برجسته به نام هر شهرستان در سطح استان‌ها اجرا شود.

ناظمی موضوع گسترش گردهمایی سادات در استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نخستین تجربه این گردهمایی در قم صورت گرفت.

وی افزود: در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گردهمایی سادات در استان‌ها برگزار شود.

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه با ایجاد پایگاه جمعیتی کشور در 31 استان کشور انتخاباتی بدون مشکل داشتیم، بیان داشت: این اقدام ما مبتنی بر دانایی محور و روزآمد شدن فعالیت‌ها بود.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول