اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان:

450 هزار سند رسمی در هرمزگان ثبت شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: 450 هزار سند رسمی شامل اسناد قطعی منقول و غیرمنقول، مشارکت مدنی بانک‌ها و اسناد فروش قطعی از ابتدای سال 91 ثبت شده است که 50 هزار مورد آن مربوط به دو ماهه سال‌جاری است.

450 هزار سند رسمی در هرمزگان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدمهدی هاشمی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش ثبت واقعه ازدواج نیز سال گذشته 17 هزار فقره ثبت رسمی داشته‌ایم که به نسبت سال قبل آن پنج درصد کاهش داشته است.

وی، آمار ثبت طلاق در همین سال را 2 هزار و 350 فقره عنوان کرد که به گفته وی 19درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک هرمزگان، میزان ثبت واقعه ازدواج در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال را 3 هزار و 12 فقره با رشد منفی 14 درصد و طلاق را 311 فقره با رشد مثبت چهار درصد اعلام کرد و افزود: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان در اجرای طرح مکانیزاسیون خدمات خود، سال گذشته قریب 50 هزار سند تک برگی را صادر کرد که از ویژگی هولوگرام امنیتی برخوردارند و امکان جعل آن به نسبت اسناد سیم سرب بسیار کمتر است.

هاشمی، تعداد اسناد صادره الکترونیکی را در سال گذشته 36 هزار و 582 فقره اعلام و در ادامه به میزان ثبت خلاصه معاملات اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش 33 هزار و 639 فقره انجام شده است و به 54 هزار استعلام نیز پاسخ داده شده است.

وی، روند کنترل و بازرسی دفاتر اسناد رسمی در استان را به عنوان یکی از وظایف مهم ثبت اسناد استان ذکر کرد و گفت: در این راستا سال گذشته 530 بازدید از دفاتر اسناد رسمی و 19 بازدید هم از واحدهای ثبتی انجام شده است.

این مسئول افزود: در استان هرمزگان 100 درصد اراضی ملی دارای مالکیت تثبیت شده هستند که این رقم برای اراضی دولتی 65 درصد است.

وی همچنین اضافه کرد: در سطح استان هرمزگان تاکنون 20 هزار شرکت و موسسه  تا پایان سال 91 ثبت شده است.

شایان ذکر است؛ در استان هرمزگان یکصد دفتر ثبت اسناد رسمی، 47دفتر ازدواج و 15دفتر طلاق در 13 شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/88007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول