اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور:

دعاوی عدم احراز مالکیت ناشی از بی‌نظمی است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دعاوی و اختلافاتی که به دلیل عدم احراز مالکیت به وجود می‌آید ناشی از بی‌نظمی است.

دعاوی عدم احراز مالکیت ناشی از بی‌نظمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد تویسرکانی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران دادگستری استان یزد و دیدار با سردفتران این استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امروز کانون سردفتران و دفتریاران به عنوان کاتبان بالعدل و یک تشکل حساب‌شده به اقامه قسط و عدل و کمک به نظام جامعه در یزد افتتاح شد.

وی ادامه داد: اگر ما به آثار و ارزش تکالیفی که بر عهده داریم، آگاه نباشیم در برپایی قسط و عدل و نظم در جامعه موفق نخواهیم شد.

تویسرکانی با بیان اینکه سالانه صدها میلیون مراجعه در دفاتر ثبت می‌شود، عنوان کرد: با ارائه خدمات می‌توانیم در حوزه‌های املاک، مالی و ... از مراجعه مردم به دادگستری و اتلاف وقت و هزینه آنها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور بیان کرد: دعاوی و اختلافاتی که اکنون به دلیل عدم احراز مالکیت بین مردم وجود دارد، ناشی از بی‌نظمی است و به منظور جلوگیری از این بی‌نظمی‌ها در حوزه مالکیت‌ها، حساسیت سازمان ثبت اسناد بر مشخص شدن دقیق مالکیت‌هاست.

وی با بیان اینکه یک راهبرد درست در راستای مالکیت‌ها و بازخوانی فرآیندها که ما را با وضعیت پیچیده‌ای مواجه کرده است، می‌تواند اطلاعات مردم را ارتقا دهد، اذعان داشت: با شیوه‌های نوین بهتر و بیشتر می‌توانیم خدمتگزار مردم باشیم.

تویسرکانی عنوان کرد: در حوزه خدمات اداری به طور قطع نیازمند نگاهی نو برای شیوه‌های کم‌‌هزینه‌تر و کارآمدتر به مردم هستیم و با استفاده از ابزار و مدیریت الکترونیکی بهتر و بیشتر می‌توانیم به اشخاص و مراجعه‌کنندگان ارائه خدمات کرده و احقاق حق کنیم.

وی یادآور شد: نگاه قوه قضائیه و مجموعه مدیریت‌ها، استفاده از شیوه‌های نوین و کارآمد روز است که به خوبی و مؤثر به مردم خدمات ارائه کنند و امروز شاهد آن هستیم که در حوزه املاک از آرشیو مکتوب با سیستم الکترونیکی بهتر و سریع‌تر بتوانیم دسترسی به مدارک داشته باشیم.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: با اصلاح ساختار و شیوه‌های نو، فاصله بین مردم و کاتبان بالعدل را کم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر، متذکر شد: با استفاده از این شیوه در سیستم صدور سند مالکیت، از بسیاری از آسیب‌های قبلی جلوگیری شد و با صدور پرونده الکترونیکی، تا حد زیادی از ارتکاب تخلف و بروز بی‌نظمی‌ها جلوگیری خواهد شد.

معاون قوه قضائیه همچنین با اشاره به ثبت اختراعات و شرکت‌ها اظهار داشت: امروز در ثبت اختراعات، برندها و ادارات اجرایی در اداره ثبت با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود و در اداره ثبت به بسیاری از این دعاوی پرداخته می‌شود و نیاز به مراجعه به دادگستری نیست.

تویسرکانی تأکید کرد: سازمان ثبت اسناد در گذشته سازمانی سنگین و بی‌حال تلقی می‌شد و بیش از یک‌صد سال چنین وضعیتی داشت و هم مردم و هم کارکنان سختی‌های بسیار کشیدند، اما امروز میوه شیرین این صبر ثمر داده و به سمت سیستمی کاملاً الکترونیک در حرکت هستیم.

رئیس سردفتران استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به شیوه کار کانون سردفتران در کشور عنوان کرد: پیش از این، برای استعلام الکترونیکی با زمان طولانی و حداقل سه ماهه، به تقاضای متقاضیان پاسخ گفته می‌شد، اما با تشکیل کانون سردفتران، مراجعات بسیار محدود شده و به بیش از 10 میلیون نفر خدمت الکترونیکی ارائه شده است.

دشتی‌اردکانی عنوان کرد: استان یزد چهارمین استانی است که کانون سردفتران و دفتریاران کشور در آن تشکیل شده است و این کانون پیش از این در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و فارس راه‌اندازی شده است.

در این مراسم همچنین از ایثارگران قوه قضاییه تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول