اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط صندوق توسعه ملی صورت گرفت

جذب 37 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های صنعت و معدن خراسان جنوبی

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی گفت: از محل قانون پنجم بودجه سال گذشته مبلغ 177 میلیارد و 735 میلیون ریال به طرح‌های بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی اختصاص داده شده که تاکنون 37 میلیارد ریال جذب شده است.

جذب 37 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های صنعت و معدن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا زردشتی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های تسهیلاتی و آشنایی با مقررات و ضوابط اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: دستگاه‌های اصلی طرح‌های تسهیلاتی صندوق توسعه ملی شامل جهاد کشاورزی، امور اقتصادی، سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 18 طرح تسهیلاتی مربوط به خراسان جنوبی از طریق بانک‌های عامل به صندوق توسعه ملی واصل شده است.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی با اشاره به طرح‌های ارسالی از سوی بانک صنعت و معدن، افزود: طرح تولید اکسید منیزیم با یک‌میلیارد تومان و شرکت زعفران قاین با 500 میلیون تومان از جمله طرح‌هایی است که به صندوق توسعه ملی ارسال و مصوب شده است.

زردشتی یادآور شد: تسهیلات سرمایه در گردش شرکت دان و علوفه شرق به مبلغ یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان توسط صندوق توسعه ملی تصویب و به حساب بانک عامل مربوطه واریز شده است.

این مسئول گفت: از محل بند دو قانون پنجم بودجه سال گذشته مبلغ 177 میلیارد و 735 میلیون ریال به طرح‌های بخش صنعت و معدن استان اختصاص داده شده که تاکنون 37 میلیارد ریال جذب شده و حدود 140 میلیارد ریال باقی مانده است.

وی ادامه داد: از محل بند یک قانون پنجم بودجه سال 91 نیز به طرح‌های ریالی بخش آب و کشاورزی 640 میلیارد ریال اختصاص داده شده که از مبلغ 213 میلیارد ریال جذب شده و مبلغ 427 میلیارد ریال باقی مانده است که در صورت ارائه طرح‌های مربوط و تصویب پرداخت می‌شود.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی با بیان اینکه 18 طرح از خراسان جنوبی به صندوق توسعه ملی واصل شده، تصریح کرد: تاکنون تعداد هفت فقره تصویب و وجه آن واریز شده و همچنین 11 فقره به بانک‌های عامل ذیربط برای اصلاح نواقص اطلاعات و ارسال مجدد به صندوق عودت داده شده است.

این مسئول اضافه کرد: طرح تولید آجر سفال گوهر کیان قومنجان در سایت بهمن‌یاب معرفی شده است، اما از سوی هیچ یک از بانک‌های عامل به صندوق توسعه ملی معرفی نشده است.

زردشتی ادامه داد: به محض معرفی طرح از سوی بانک‌های عامل اگر بانک‌های عامل طرح‌ها مشکل خاصی از نظر فنی نداشته باشد و به تصویب صندوق توسعه ملی برسد، اعتبارات لازم پرداخت می‌شود.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی متذکر شد: طرح‌های عامل به سایت بهمن‌یاب باید از طریق کارگروه مرکزی صنعت مستقر در وزارت صنعت و معدن و تجارت معرفی شود.

وی گفت: طرح اکسید منیزیم مواد نسوز در تاریخ 21 خردادماه به صندوق واصل شده است و به حساب بانک صنعت و معدن واریز شده است.

این مسئول اذعان داشت: طبق قرارداد عاملت منعقده با بانک‌های عامل وجه واریزی به حساب بانک‌های عامل بابت طرح‌های مصوب باید حداکثر ظرف مدت یک ماه طبق ضوابط به متقاضیان پرداخت گردد.

مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی خاطر نشان کرد: اگر چه طرح شوینده شرکت تیز پاک خراسان وارد سایت بهین‌یاب شده است ولی هنوز به صندوق توسعه ملی معرفی نشده است.

انتهای پیام/69013/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول