اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

موفقیت جهانی مهارت‌آموز کرمانی در دل تحریم‌ها به‌دست آمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: موفقیت مهارت‌آموز کرمانی در مسابقات جهانی در حالی کسب شد که اسپانسر این مسابقات از حضور تیم‌های مهارتی کشور به بهانه تحریم بودن ایران جلوگیری می‌کرد.

موفقیت جهانی مهارت‌آموز کرمانی در دل تحریم‌ها به‌دست آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین حادثه تاریخ مهارتی کشور به‌ویژه در استان کرمان دو هفته قبل اتفاق افتاد و آن هم کسب دیپلم افتخار برای مهارت‌آموز کرمانی امین ایرانمنش در رشته فناوری اتومبیل در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت‌آموزی در لایپزیک آلمان بود.

وی افزود: این رشته جزو رشته‌های مهم صنعت خودرو است که 65 کشور در این رشته حضور داشتند که خود از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در جهان هستند و این مسابقات با اتومبیل‌هایی آغاز شد که در کشور وجود نداشت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به این‌که کشور آلمان که خود تولیدکنند‌ه این نوع ماشین است به همراه دیگر کشورهای اروپایی، آمریکا و فرانسه در مسابقات بعد از ایران قرار گرفتند، اظهار داشت: این هنرجو‌ با وجود مشکلات تحریم و عدم دسترسی آموزشی به خودروهای روز دنیا با تلاش و پشتکار خود و حمایت و پشتیبانی مربیان و مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای توانست برای نخستین بار در این رشته مدال افتخار جهان را کسب کند.

وی با اشاره به این‌که مسئولان استانی به این رویداد مهم جهانی که اتفاق افتاده توجهی نداشته‌اند، گفت: با توجه به این‌که امروز وضعیت اقتصاد ما در وضعیت تحریم و بحران است و ما به کسانی مانند ایرانمنش احتیاج داریم که بتوانند با استعداد و نبوغ خود صنعت و فناوری کشور را ارتقاع دهند و می‌توانند کار آفرینی و ایجاد اشتغال کنند.

مدیرکل‌ فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان کرد: تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران توانست در این دوره از مسابقات مهارت رتبه دوم رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته‌ طراحی وب را کسب کند.

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین در این مسابقات هشت دیپلم افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم‌افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک با دو رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل مقام چهارم جهانی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: اسپانسر این مسابقات از حضور تیم‌های مهارتی کشور در این مسابقات به بهانه تحریم بودن ایران جلوگیری کردند که با پیگیری‌های مسئولان کشوری تعدادی از رشته‌ها در ساعات اولیه مسابقات خود را به این مسابقات رساندند و تعدادی دیگر از گروه‌ها نتوانستند در این مسابقات حضور یابند و یکی از حامیان این مسابقات رژیم صهیونیستی بود که کارشکنی می‌کرد.

ابراهیمی‌نژاد عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مشکل‌گشای ما در زمینه اشتغال باشد و با اشتغال نیروهای مهارتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گسترش پیدا می‌کند و برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نباید کمبود بودجه وجود داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته با کاهش 52 درصدی اعتبارات جاری توانستیم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را انجام دهیم و به تعهداتمان به طور کامل عمل کنیم.  

===============

گزارش از محبوبه سعیدی

عکس از محسن رجب‌پور

===============

انتهای پیام/80018/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول