اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ملایر خبر داد

بدهی 444 میلیون تومانی روستاییان به آبفار ملایر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر از بدهی 444 میلیون تومانی روستاییان ملایر به شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان خبر داد.

بدهی 444 میلیون تومانی روستاییان به آبفار ملایر

بهرام درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: از 207 روستای دارای سکنه شهرستان ملایر 113 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر هستند.

وی تعداد مشترکان آب روستایی را در ملایر نیر 234 هزار و 500 مورد بیان کرد و گفت: 80 درصد خانوارهای روستایی زیر پوشش شبکه آب روستایی ملایر هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه 29 روستای بالای 20 خانوار در ملایر وجود دارد، ادامه داد: آب روستاهایی که زیر پوشش نیستند از طریق چشمه و یا قنات تأمین می‌شود.

وی افزود: با توجه به فصل گرما و کمبود بارندگی تعدادی از روستاهای ملایر دچار کم‌آبی و بحران شده‌اند که در این راستا شرکت آب و فاضلاب روستایی اقدام به آبرسانی به این روستاها به وسیله تانکر کرده است.

درویشی ادامه داد: این آب از ایستگاه‌های سیار و به صورت سالم تهیه می‌شود و در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آب‌رسانی به روستاهای شهرستان بر اساس نیاز و جمعیت بوده که در برخی روستاها هر روز و در برخی دو روز یک بار آب‌رسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با بیان اینکه کمبود اعتبارات در بخش آب روستایی یکی از مشکلات است، بیان کرد: حدود 70 درصد روستاهای شهرستان از نظر بازسازی شبکه و مخازن ذخیره آب نیاز به ساماندهی دارند.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر به علت افت شدید و کمبود بارش با مشکلاتی مواجه هستیم که رفع آنها نیاز به اعتبار دارد.

درویشی در ادامه با بیان اینکه در فصل گرما مردم در روستاها مصارف بالا و غیر ضروری از آب شرب دارند گفت: بیشتر آب شرب در روستاها در فصل گرما برای آبیاری باغچه‌ها و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی ساخت و سازهای زیاد، انشعابات غیر مجاز و مصارف غیر ضروری را از عوامل افت شدید آب‌ آشامیدنی در روستاها برشمرد و گفت: لازم است روستاییان نسبت به مصرف بهینه آب در تابستان توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر ابراز داشت: در همه این روستاها آب آشامیدنی سالم وجود دارد و اگر زمانی آلودگی در آب به وجود آید به خاطر ترکیدگی در لوله‌ها است.

وی به بهداشت آب روستاها اشاره کرد و گفت: کلرزنی به طور مرتب در روستاها انجام می‌شود و دستگاه‌های ما نیز میزان کلر را اندازه‌گیری می‌کنند.

درویشی از انجام آزمایش شیمیایی به صورت هر 6 ماه یک بار در روستاها خبر داد و گفت: تا کنون موردی از آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نشده است.

به گفته وی اگر موردی از آلودگی آب در برخی موارد مشاهده شده به خاطر ترکیدگی لوله‌ها در مسیر آبرسانی بوده که رفع شده است.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول