اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرماندار ملایر تأکید کرد

ضرورت تثبیت قیمت‌‌ها و کنترل کالاهای اساسی در بازار

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار ویژه ملایر خواستار کنترل بازار و تثبیت قیمت‌ها شد.

ضرورت تثبیت قیمت‌‌ها و کنترل کالاهای اساسی در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، صحبت‌الله نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در ملایر با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث در سطح بازار، نظارت و کنترل قیمت‌هاست، اظهار کرد‌: وظیفه مسئولان و دستگاه‌های نظارتی به ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت کنترل بازار و تثبیت قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی مردم است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار باید تشدید شود، افزود: در این راستا نیاز است همه روزه اکیپ‌های بازرسی مراکز عرضه مواد غذایی کالاهای اساسی مردم را مورد بازرسی قرار داده و با موارد تخلف برخورد کنند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر عنوان کرد: توزیع اقلام اساسی مردم، میوه و تره‌بار و محصولات مورد نیاز کشاورزی باید به موقع به بازار تزریق شود تا مردم برای تأمین کالاهای خود دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: با افرادی که کالاها را انبار کرده و یا به موقع به مردم عرضه نمی‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد تا در بازار احتکاری به وجود نیاید.

نجفی با اشاره به جلسات تنظیم بازار خاطرنشان کرد: در راستای تنظیم بازار در خرداد و تیر ماه، دو جلسه با 10 مصوبه تشکیل شد که در این راستا مصوبات این جلسات فروش فوق‌العاده کالاهای اساسی شامل برنج، مرغ، شکر و روغن بوده که در ماه رجب و رمضان در فروشگاه‌های تعاونی توزیع شود.

وی جذب 515 تن شکر، 137 تن برنج هندی و 120 تن برنج دانه سفید در سه ماهه اول و توزیع در فروشگاه‌های تعاونی را از خدمات اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در راستای تنظیم بازار ملایر برشمرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز از انجام 6 هزار و 444 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون در ملایر خبر داد.

داریوش صفاری اظهار داشت: با وجود گرانی‌ها در بازار و برخورد با گران فروشی و افراد متخلف همه روزه بازرسی‌های این اداره در سطح بازار توسط بازرسان انجام می‌شود.

وی تعداد واحدهای متخلف را از ابتدای سال جاری تا به امروز 391 مورد عنوان کرد و گفت: تخلفات صورت گرفته مربوط به گران‌فروشی، عدم رعایت موارد بهداشتی، عدم درج قیمت بر روی کالا و عرضه فروش کالای قاچاق بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ارزش ریالی تخلفات کشف شده را نیز بیش از 100 میلیون تومان عنوان کرد.

وی تعداد گشت‌های مشترک را نیز در این مدت 53 گشت عنوان کرد و گفت: در این مدت 414 واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

صفاری تعداد واحدهای متخلف در گشت‌های مشترک را 71 مورد برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه برای متخلفان پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

وی در ادامه سخنانش به برگزاری دو جلسه کمیسیون نظارت توسط اصناف از ابتدای سال جاری تا به امروز اشاره کرد و افزود: در این مدت 168 مورد پروانه کسب نیز برای واحدهای صنفی متقاضی توسط اصناف صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ابراز داشت: از اول تیر ماه نیز 360 تن شکر، 120 تن برنج تایلندی، 60 تن برنج هندی، 25 تن مرغ منجمد و پنج تن گوشت قرمز منجمد در بازار ملایر جذب و فروشگاه‌های تعاونی و مراکز عرضه توزیع شده است.

وی از توزیع 85 تن شکر به اتحادیه قنادان برای تثبیت قیمت بستنی، نقل و زولبیا در ایام ماه مبارک رمضان در ملایر خبر داد و تصریح کرد: رصد همه روزه قیمت کالا و خدمات بازار و نرخ‌گیری 64 قلم کالا از دیگر خدمات اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر در تیر ماه بوده است.

صفاری همچنین به تعداد بازرسی‌ها در شورای آرد و نان ملایر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون از واحدهای نانوایی شهرستان 740 مرد بازرسی انجام شده که 25 مورد متخلف شناخته شده است.

وی تعداد رسیدگی به شکایات مردم از نانوایی‌ها را 35 مورد برشمرد و گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 13 مورد گشت مشترک نیز از واحدهای نانوایی شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول