اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خبر داد

انجام 392 مورد بازرسی در استان مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از انجام 392 مورد بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان این اداره‌کل از واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

انجام 392 مورد بازرسی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید میرنظامی مدنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است.

وی افزود: از این میزان بازرسی 297 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، 13 مورد بازرسی از سکوهای گاز پرکنی و پنج مورد بازرسی از بخش‌های خدماتی و سردخانه‌ها و 77 مورد بازرسی از آسانسورها بوده است.

به گفته مدیر کل استاندارد استان مرکزی در سه ماهه گذشته 519 مورد نمونه برداری برای آزمون کیفی کالاهای تولیدی توسط بازرسان و کارشناسان این اداره ‌کل انجام گرفته است.

میرنظامی مدنی هدف از بازرسی‌های صورت گرفته را حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از مصرف کالاهای غیر استاندارد عنوان کرد و بیان کرد: استانداردسازی مطالبه ملی است و رسانه‌ها به عنوان زبان گویای مردم این موارد را از مجموعه استاندارد مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد پس از صدور پروانه برای واحدهای تولیدی وظیفه پایش و کنترل مرتب کالاهای تولیدی را بر عهده دارد، تصریح کرد: در این راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه ‌برداری از تولیدات اقدام می‌کنند و تمامی واحدهای تولیدی دارای پروانه به طور دائم از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمون زیر نظر و نظارت هستند و در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت بر اساس آیین‌نامه‌های اجرایی و مطابق قانون از اخطار، تذکر و یا ابطال پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور 30 پروانه کاربرد علامت استاندارد بر روی محصولات در این مدت خبر داد و بیان داشت: در این مدت 47 پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید و هفت پروانه تعلیق و 30 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان باطل شده است.

میرنظامی مدنی با بیان اینکه 530  فقره پروانه معتبر کاربرد استاندارد در استان وجود دارد، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال برای 30 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان گواهینامه تایید صلاحیت صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: صدور 121 فقره گواهینامه صادراتی برای محصولات استان و 106 فقره گواهینامه انطباق وارداتی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در این مدت به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) تصریح کرد: این طرح با هدف نظارت بر استاندارد کالاها در سطح استان از ابتدای تیر ماه آغاز شده و در این مدت 155 مورد بررسی از واحدهای صنفی از جمله واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز خدماتی و رستوران‌ها انجام گرفته است.

انتهای پیام/87002/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول