اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

انجام 30 هزار بازرسی/ رشد 31 درصدی تخلفات در بازار

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از انجام 29 هزار و 698 مورد بازرسی و جریمه 642 میلیون تومانی متخلفان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

انجام 30 هزار بازرسی/ رشد 31 درصدی تخلفات در بازار

فریبرز دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج تعداد پرونده‌های متشکله در سازمان در این مدت را یک هزار و 837 مورد ذکر کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 40 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوت خاصی نداشته است خاطر نشان کرد: تعداد تخلفات محرز شده در این مدت یک‌هزار و 943 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 31 درصدی را داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات تشکیل شده را 6 میلیارد و 424 میلیون و 619 هزار و 369 ریال اعلام کرد و گفت: این میزان جریمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی 146 درصدی برخوردار بوده است.

دهقان همچنین تعداد شکایات واصله به سازمان طی سه ماهه نخست امسال را یک‌هزار و 464 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در قیاس با مدت مشابه خود در سال 91 از رشد 2 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان تشکیل 647 پرونده در ارتباط با شکایات مردمی از واحدهای مختلف صنفی و غیر صنفی، رشد این پرونده‌ها را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد اعلام کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به رشد 19 درصدی احراز تخلف در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به سه ماهه نخست سال 91 اظهار کرد: این امر نشان دهنده افزایش صحت بازرسی‌ها است.

دهقان بیشترین تخلفات صورت گرفته در بازار را کم‌فروشی و گرانفروشی عنوان کرد.

به گفته وی، بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی را به ترتیب از سوی نانوایی‌ها، فروشندگان البسه، اقلام خوراکی  و در بخش خدمات از سوی کابینت سازی‌ها صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه نظارت بهتر و مستمر بر بازار فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول