اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

انجام بیش از 27 هزار مورد بازرسی صنفی طی 2 ماه در قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در دو ماه گذشته 27 هزار و 770 مورد بازرسی از واحدهای خدماتی، صنفی و اقامتی صورت گرفته و منجر به تشکیل بیش از 4 هزار پرونده شده است.

انجام بیش از 27 هزار مورد بازرسی صنفی طی 2 ماه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار کارگروه توسعه استان قم که در استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: در دو ماه گذشته 27 هزار و 770 مورد بازرسی از واحدهای خدماتی، صنفی و اقامتی صورت گرفته و منجر به شناسایی 4 هزار و 409 مورد تخلف در قالب 4 هزار و 274 پرونده به ارزش 36 میلیارد و 695 میلیون و 736 هزار ریال شده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های تخلف تشکیل شده طی دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد کاهش و ارزش ریالی آن‌ها 13 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه 41 درصد تخلفات مربوط به عدم درج قیمت بر روی کالاها بوده است گفت: 26 درصد تخلفات مربوط به گرانفروشی، 14 درصد تخلفات مربوط به عدم رعایت بهداشت و هفت درصد تخلفات مربوط به کم فروشی و تقلب بوده است و طی دو ماه گذشته 135 مورد گشت مشترک هم با حضور بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم با تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو و مرکز بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های نظارتی ویژه ایام ارتحال امام خمینی(ره)، نیمه شعبان و ماه رمضان طی این دو ماه به مرحله اجرا درآمده‌اند یا در حال اجرا هستند.

عالی‌پور با اشاره به 2 هزار و 846 مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان قم طی این مدت گفت: در این میان 485 مورد پرونده تخلف مانند گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم نصب نرخ‌نامه و نامرغوبیت نان تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نظارت بر توزیع سوخت در استان قم بیان داشت: بازرسان این اداره کل در مدت یاد شده با بازرسی از 681 محل عرضه سوخت، حمل و نقل و مراکز خدماتی خودرو موفق به کشف تخلف و تنظیم 113 پرونده به ارزش 58 میلیون و 776 هزار ریال شده‌اند.

وی عملکرد ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: تعداد گزارشات و شکایات مردمی از صنوف مختلف در دو ماهه اخیر نسبت به دو ماه قبل خود 14 درصد کاهش داشته است و تعداد واحدهای متخلف بر اساس گزارشات مردمی هم نسبت به دو ماهه قبل از خود 26 درصد کاهش را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/78004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول