اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اواسط ماه مبارک رمضان

مشکل کم‌آبی روستاهای حاشیه بیرجند برطرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: تا اواسط ماه مبارک رمضان با حفر یک حلقه چاه مشکل کم‌آبی روستاهای حاشیه شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی برطرف می‌شود.

مشکل کم‌آبی روستاهای حاشیه بیرجند برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، علی‌اکبر بسکابادی اظهار کرد: برای رفع مشکل کم‌آبی روستاهای حاشیه‌ای بیرجند برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی از صدور مجوز حفر یک حلقه چاه برای رفع مشکل کم آبی اهالی روستاهای امیرآباد، چهکند و حاجی‌آباد در حاشیه شهرستان بیرجند خبر داد و اذعان داشت: این چاه حفر شده و به زودی به مرحله آزمایش پمپاژ می‌رسد. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: تا اواسط ماه مبارک رمضان این چاه با دبی 7 لیتر بر ثانیه به شبکه آبرسانی متصل شود که با حفر این حلقه چاه مشکل کم آبی روستاهای حاشیه شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی مرتفع می‌شود. 

بسکابادی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد هم‌اکنون از سه حلقه چاه با دبی 43 لیتر بر ثانیه تأمین می‌شود، یادآور شد: تعداد مشترکان غیرمجاز برای امور ساخت و ساز در این روستاها به وفور مشاهده شده است که این امر سبب تشدید معضلات کمبود آب در این دو روستا می‌شود. 

وی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات آبی در این روستا، انتقال پنج لیتر آب در ثانیه از مجتمع زینی ـ رکات به سمت حسین‌آباد و شمس‌آباد اجرا می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: یک چاله پمپاژ بین راهی در نزدیکی چهکند نیز از 28 خرداد ماه وارد مدار شده که تا حدودی مشکلات این روستاها را حل کرده است. 

بسکابادی متذکر شد: با توجه به رشد جمعیت در روستاهای حاشیه شهر بیرجند باز هم مشکلات آبی خواهد بود و برای رفع این مشکلات باید روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد به شهر ملحق شوند.

وی در پایان ابراز کرد: محدوده شهری بسته و طرح جامع برای روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد تهیه شود که در این صورت زیرساخت‌های لازم تعریف خواهد شد و شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

انتهای پیام/69017/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول