اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

بهره‌مندی 1100 حادثه‌دیده از خدمات امدادی هلال احمر خراسان‌جنوبی

معاون امداد و نجات هلال خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست امسال امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به یک‌هزار و 130 حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

بهره‌مندی 1100 حادثه‌دیده از خدمات امدادی هلال احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا عارف‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیرجند با اشاره به بهره‌مندی یک‌هزار و 130 حادثه‌دیده طی سال جاری اظهار داشت: از این تعداد 639 نفر در حوادث جاده‌ای، تعداد 88 نفر در سیل و آبگرفتگی، تعداد 20 نفر در حوادث کوهستان و 26 نفر در حوادث شهری و امدادرسانی و همچنین 345 نفر نیز از خدمات حضوری بهره‌‎مند شدند.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر در سه ماهه نخست امسال 279 حادثه طبیعی و غیر طبیعی را پوشش امدادی دادند، گفت: از این تعداد، حوادث جاده‌ای با 157 فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

معاون امداد و نجات هلال خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدآفرینان هلال احمر استان که در 14 پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار امداد جاده‌ای همه روزه آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران بودند در این مدت توانستند به وضعیت 601 مصدوم رسیدگی کنند.

عارف‌زاده اضافه کرد: از این تعداد مصدوم، 151 نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده و 166 نفر نیز که دارای جراحات سطحی بودند سرپایی درمان شدند.

وی افزود: فعالیت‌های امدادی بشردوستانه هلال احمر در این مدت توسط یک‌هزار و 197 نفر امدادگر و نجاتگر عضو داوطلب این مجموعه صورت گرفته که در قالب 324 تیم تخصصی عملیاتی ساماندهی شده به ارائه خدمات امدادی می‌پرداختند.

این مسئول به حوادث جاده‌ای و غیر جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر اشاره کرد و اذعان داشت: آمار مجموع حوادث پوشش داده شده بهار سال گذشته، 189 مورد بوده که این عدد امسال به 279 مورد رسیده است.

معاون امداد و نجات هلال خراسان جنوبی متذکر شد: بخشی از افزایش آمار تصادفات و حوادث استان به لحاظ الحاق طبس به خراسان جنوبی است به گونه‌ای که از 279 مورد حادثه سه ماهه نخست امسال، 46 مورد مربوط به این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول