اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد

بدهی 1500 میلیارد ریالی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان از بدهی معوقه یک‌هزار و 500 میلیارد ریالی کارفرمایان استان به این سازمان خبر داد.

بدهی 1500 میلیارد ریالی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل حق‌پرست ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: ماموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی پوشش کارگران مزد و حقوق‌‌بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی تامین اجتماعی را سازمان بیمه‌گر اجتماعی عنوان کرد و افزود: سازمان مذکور طبق قانون سازمان عمومی غیر دولتی است و عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها تامین می‌شود.

حق‌پرست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متکی به منابع دولتی نیست، تصریح کرد: کارفرمایان گیلانی یک‌هزار و 500 میلیارد ریال به تامین اجتماعی مطالبات معوق دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بدهی کارفرمایان استان به تامین اجتماعی را نشان دهنده تعامل این سازمان با کارفرمایان خواند و بیان کرد: مطالبات معوق کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی نشان‌دهنده کارآمدی ضعیف این سازمان نیست.

وی در ادامه به اقدام تعدادی از کارخانه‌های گیلان مبنی بر اخراج کارگران اشاره کرد و گفت: بعضی از کارخانه‌های استان تقاضای بیمه بیکاری برای کارگران خود را داشتند و با پیگیری و برطرف شدن مشکلات این واحدها از بیکار شدن کارگران جلوگیری شده است.

حق‌پرست برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی در حفظ اشتغال موجود را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی در ایجاد آرامش خاطر و باز توزیع درآمدها به منظور برقراری عدالت اجتماعی ایفای نقش می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مستمری بازنشستگی را از تعهدات بلندمدت این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: مستمری بازنشستگی به بیمه‌شدگانی پرداخت می‌شود که حائز دو شرط سن قانونی و سابقه پرداخت حق بیمه لازم باشند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری از کارافتادگی به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی، اظهار کرد: مستمری از کارافتادگی به بیمه‌شدگانی پرداخت می‌شود که در اثر حوادث ناشی یا غیر ناشی از کار طبق نظر پزشک معالج و تایید کمیسیون پزشکی در چارچوب مقررات مربوطه توانایی خود را برای کار به صورت کامل یا جزیی از دست داده باشند.

حق‌پرست مستمری بازماندگان را از جمله تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: خانواده و بازماندگان با فوت بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی با احراز شرایط پیش‌بینی شده در قانون با برقراری مستمری بازماندگان از حمایت این سازمان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین از وجود یک‌میلیون و 100 هزار نفر زیر پوشش این سازمان در استان خبر داد و بیان کرد: 350 هزار نفر در گیلان بیمه شده اصلی هستند و با احتساب خانواده آنها که 550هزار نفر می‌شوند در مجموع 900 هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی گیلان 85 هزار مستمری‌بگیر دارد، خاطرنشان کرد: با احتساب خانواده مستمری بگیران تعداد 125 هزار نفر زیر پوشش سازمان مذکور در استان هستند.

حق‌پرست از افزایش 9.3 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان در سال 91 خبر داد و یادآور شد: سال گذشته 9 درصد به مستمری بگیران سازمان مذکور در استان اضافه شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان همچنین به تعهدات کوتاه مدت این سازمان اشاره کرد و افزود: غرامت دستمزد ایام بیماری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه سفر و اقامت بیمار، کمک هزینه غرامت مقطوع نقص عضو و مقرری بیمه بیکاری از تعهدات سازمان مذکور است.

وی تعهدات بلند مدت و کوتاه ‌مدت سازمان تامین اجتماعی را کامل‌ترین بسته خدمتی یک سازمان بیمه اجتماعی دانست و اذعان کرد: سازمان بیمه تامین اجتماعی در طبقه‌بندی سیستم‌های بیمه‌ای است و تمام خطرهای متصور را پوشش می‌دهد.

حق‌پرست اصلاح برخی فرآیندهای کاری و حذف مکاتبه‌های زاید با شعب در راستای افزایش رضایت‌مندی افراد زیر پوشش را از اقدام‌های سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال 91 عنوان کرد و گفت: اصلاح بعضی از فرآیندهای کاری سبب کاهش مراجعه کنندگان، پاسخگویی مناسب‌تر و اجرای بهینه دستورالعمل‌های صادره از طرف سازمان مذکور شده است.

انتهای پیام/84001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول