اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

راه‌اندازی واحد کارگزاری تامین اجتماعی و بانک رفاه در کوثر

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی واحد کارگزاری تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در شهرستان کوثر خبر داد.

راه‌اندازی واحد کارگزاری تامین اجتماعی و بانک رفاه در کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه‌خلخال صبح امروز در نشست با مسئولان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: پاسخگویی به نیازهای بیمه‌شدگان شهرستانی یکی از اولویت‌ها است چرا که بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در شهرستان کوثر با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا درخواست تاسیس اداره مستقل تامین اجتماعی مدنظر بوده که در نهایت تاسیس واحد کارگزاری استان در جهت پاسخگویی به نیازهای بیمه‌شدگان مورد موافقت قرار گرفته است.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس با اعلام اینکه در آینده نزدیک واحد کارگزاری تامین اجتماعی در کوثر عملیاتی می‌شود، یادآور شد: با توسعه خدمات بیمه‌ای در این شهرستان این واحد در آینده به اداره ارتقا می‌یابد.

جعفری بنه‌خلخال گفت: بحث بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی و کشاورزان نیز از دغدغه‌های مهمی بود که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه لازم برای تحت پوشش قرار دادن کارگران و کشاورزان در این مجموعه فراهم شده است.

وی تاکید کرد: متقاضیان زحمتکش در دو صنف کارگران ساختمانی و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ادارات تامین اجتماعی در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کنار راه‌اندازی واحد کارگزاری تامین اجتماعی در شهرستان کوثر راه‌اندازی بانک رفاه کارگران نیز مدنظر است که با پیگیری‌های جدی و حضور چندین باره در بانک مرکزی و مدیریت امور شعب بانک رفاه کارگران در نهایت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این بانک در شهرستان کوثر دریافت شد.

جعفری بنه‌خلخال افزود: واحد کارگزاری تامین اجتماعی و این شعبه از بانک رفاه کارگران به جهت ضرورت‌ها و همچنین سهولت مراجعه بازنشستگان و عموم مشتریان در کنار هم راه‌اندازی می‌شود تا با این اقدام مشکلات بانکی ساکنان گیوی علیا نیز مرتفع شود.

ارتقای تامین اجتماعی خلخال از تیپ 4 به تیپ 3

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد افراد تحت پوشش در اداره تامین اجتماعی خلخال و ضرورت خدمت‌رسانی بهتر و بیتشر به مراجعان اداره تامین اجتماعی خلخال از تیپ 4 به تیپ 3 ارتقا پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با این اقدام درمانگاه تامین اجتماعی خلخال نیز ارتقا می‌یابد تا به صورت صبح و عصر و در قالب درمانگاه‌های تخصصی سطح دو فعالیت می‌کند و به تبع همین ارتقا از نظر داشتن تعداد پزشکان متخصص، آزمایشگاه، خدمات رادیولوژی و رادیوگرافی و سایر خدمات این مجموعه متحول خواهد شد.

جعفری بنه‌خلخال گفت: توجه به مباحث بیمه‌ای و سایر خدمات مربوطه باید بیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت چرا که در دو شهرستان جنوبی استان تنها یک اداره و درمانگاه؛ آن هم در وقت اداری فعال بود و از این حیث مشکلاتی برای بیمه‌‌شدگان ایجاد شده بود که با ارتقای اداره و درمانگاه خلخال و راه‌اندازی واحد کارگزاری تامین اجتماعی در کوثر بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در خصوص حق بیمه نانوایان که پیش از این 150 هزار تومان دریافت می‌شد با پیگیری‌های انجام شده به 45 هزار تومان تقلیل یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان ابراز داشت‌: در بحث اصناف کم در‌آمد هم دولت موظف شده است 17 درصد حق بیمه این صنوف را متقبل شود و در ادارات تامین اجتماعی نیز باید این کاهش اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه‌خلخال در پایان سخنان خود یادآور شد: در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، کشاورزان و کارگران شاغل در بخش صنایع دستی نیز اقدام اساسی انجام شده و دستگاه‌های متولی این امور باید ضمن حمایت نسبت به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی اقدام کنند که در این راستا هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/62005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول