اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به هنگام صدور پروانه ساختمانی

حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در تامین اجتماعی متوقف شد

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: طبق قانون بودجه سال 92، از ابتدای تیر امسال دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی به هنگام صدور پروانه ساختمانی متوقف شده است.

حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در تامین اجتماعی متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل حق‌پرست صبح امروز در جلسه تامین اجتماعی استان با اشاره به تشکیل کانون بازنشستگان در این نهاد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار، 15 کانون کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در کنار همکاران بازنشسته در گیلان فعالیت می‌کنند.

*84 هزار نفر مستمری‌بگیر در عائله تامین اجتماعی گیلان هستند

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر 84 هزار نفر مستمری‌بگیر در عائله تامین اجتماعی گیلان هستند، گفت: از این تعداد، بالغ بر 56 هزار نفر در کانون‌های شهرستان‌ها عضویت دارند.

این مسئول، اعطای سهمیه‌های وام، ودیعه مسکن برای اجاره محل کانون، تجهیز ساختمان‌ها و تخصیص اعتبارات سیاحتی و زیارتی و... را از جمله عمده‌ترین اقدام‌های تامین اجتماعی استان در راستای تعامل بهتر با مستمری‌بگیران ذکر کرد.

*پرداخت 1720 میلیارد ریال تعهدات تامین اجتماعی گیلان به بیمه شدگان و مستمری‌بگیران

وی از پرداخت بالغ بر یک‌هزار و 720 میلیارد ریال تعهدات به بیمه شدگان و مستمری‌بگیران گیلانی در سه ماه نخست امسال از طرف تامین اجتماعی استان خبر داد.

حق‌پرست افزود: در مدت مذکور مبلغ 19.4 میلیارد ریال بابت تعهدات کوتاه مدت شامل انواع کمک‌ هزینه‌ها، غرامت‌های دستمزد و نیز بالغ بر یک‌هزار و 47 میلیارد ریال مستمری بازنشستگی و بیش از 395 میلیارد ریال مستمری‌ از کارافتادگی و بازماندگان در قالب تعهدات بلند مدت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور بالغ بر 29 میلیارد ریال صرف هزینه‌های درمان و کمک‌ها شده است، خاطرنشان کرد: اجرای تعهدات مذکور در بخش بیمه‌ای در حالی صورت گرفته که مجموع حق بیمه وصولی در این مدت برابر با یک‌هزار و 347 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان هزینه تعهداتی مذکور را بدون لحاظ کردن مبلغ تفاوت پرداختی به مستمری‌بگیران ناشی از افزایش 25 درصد مستمری در تیر امسال و هزینه‌های بخش درمان عنوان کرد و متذکر شد: این هزینه‌ها بالغ بر 700 میلیارد ریال بوده است.

*دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی به هنگام صدور پروانه ساختمانی متوقف شد

وی درباره اجرای بند 89 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور یادآور شد: در راستای اجرای این بند از قانون بودجه، از ابتدای تیر امسال دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی به هنگام صدور پروانه ساختمانی متوقف شده است.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: از تاریخ مذکور شعب تامین اجتماعی مجاز به دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی نیست.

وی درباره استعلام‌هایی که قبل از تاریخ اول تیر جاری صورت گرفته است، اذعان کرد: اگر شعب تابعه از تاریخ مذکور نسبت به دریافت حق بیمه ساختمانی اقدام کرده است، حق بیمه سهم کارفرمایی دریافت شده مانند گذشته 20 درصد سهم مربوطه منظور شده است.

به گفته این مسئول، در بند 89 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور مقرر شده که در 9 ماه امسال پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمانی موضوع قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف و سازمان مالیاتی مکلف شده معادل مبلغ 9 هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهداری‌ها از محل منابع مندرج در ماده 38 قانون مذکور را به عنوان 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند که از ابتدای تیر جاری پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده پنج قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 10 آبان سال 89 و آیین‌نامه اجرایی مربوطه متوقف می‌شود و شعب تامین اجتماعی مجاز به دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی نیست.

انتهای پیام/2300/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول