اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اردبیل:

دوره امداد و نجات سیلاب برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: ‌در آینده‌ای نزدیک آزمون امداد و نجات در سیلاب و مانور مربوط به این بخش برگزار می‌شود.

دوره امداد و نجات سیلاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسی فتاحی عصر امروز در اجرای مانور آموزشی آتش‌نشانان داوطلب در اردبیل اظهار داشت: مانور آموزشی آتش‌نشانان داوطلب با حضور نزدیک به 100 نفر از شرکت‌کنندگان آقا و خانم در منطقه همطوار به صورت مجزا اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این مانور بزرگ که با حضور آتش‌نشانان داوطلب برگزار شد، شرکت‌کنندگان به صورت کاملاً عملیاتی و با حجم عملیاتی بالا با مسائل مختلف مربوط به اطفاء حریق، خاموش‌کننده‌های دستی، نحوه آبرسانی و پمپ‌ها، کف و کف‌سازها، دستگاه تنفسی و... عملاً آشنا شده و اجرای مانور کردند.

فتاحی خاطر نشان کرد: آتش‌نشانان داوطلب در این مانور رودرروی آتش قرار گرفته و با کمک مربیان آموزشی عملیات لازم در مورد اطفاء حریق را به اجرا در آوردند.

وی اضافه کرد: این مانور با حضور آتش‌نشانان داوطلب به صورت تیمی برگزار شد و هر تیم نیز چندین بار مراحل مختلف دوره را از ساعت هشت صبح تا ساعت 13 ظهر ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل همچنین از برگزاری دوره‌های کتبی آزمون پایان دوره امداد و نجات در سیلاب خبر داد.

فتاحی بیان کرد: دوره امداد و نجات در سیلاب که ماه گذشته با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در محل کلاس‌های آموزشی ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل برگزار شده بود، آزمون کتبی دوره مذکور نیز هفته گذشته در محل ساختمان آموزشی ایستگاه چهار سازمان با حضور نیروهای عملیاتی شرکت‌کننده در این دوره برگزار گردید.

وی گفت: ما تلاشمان بر این است که نیروهای آتش‌نشانی با توان بالا در فاصله زمانی تعیین شده و حتی کوتاه‌تر از آن بتوانند در محل حادثه حاضر شده و به یاری هموطنان بشتابند.

فتاحی یادآور شد: آمادگی نیروهای آتش‌نشانی یک فرصت خوب و اطمینان‌بخشی است تا بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت اهداف خود را محقق کنیم.

 

مشارکت 500 نفر در دوره‌های آموزش آتش‌نشانی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز با بازدید از کلاس‌های آموزشی و بررسی کلاس‌های عملی و تئوری دوره مذکور، طی سخنانی در جمع شرکت‌کنندگان با اشاره به امر مهم و خطیر آتش‌نشانی و لزوم یادگیری آن توسط شهروندان برای کاهش اثرات منفی اولیه آتش‌سوزی‌ها، دستور دادند برای هر یک از شرکت‌کنندگان در این دوره یک عدد کپسول آتش‌نشانی هدیه داده شود.

در این بازدید مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل اظهار داشت: این دوره با همت مدیریت آموزش و پیشگیری و با تلاش واحد آموزشی برگزار می‌گردد.

موسی فتاحی تصریح کرد: کلاس‌های تئوری ویژه برادران در روزهای فرد و ویژه خواهران در روزهای زوج از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در محل کلاس آموزشی ایستگاه شماره چهار سازمان و کلاس‌های عملی نیز در محل ایستگاه شماره دو اجرا می‌شود.

وی تعداد آتش‌نشانان داوطلب شرکت‌کننده در دوره مذکور را در سال‌جاری 500 نفر اعلام کرد و افزود: مباحث مختلف این دوره‌ها به صورت تخصصی توسط مربیان مجرب و خبره سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل انجام می‌پذیرد.

شهردار اردبیل در ادامه با حضور در محل ساختمان مرکزی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل از تجهیزات این سازمان از جمله خودرو نردبان 32 متری چند منظوره امداد و نجات و اطفاء حریق بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول