اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز فصل گرما صورت گرفت

اجرای ضربتی مانور مبارزه با بیماری سالک در منطقه 7 مشهد

شهردار منطقه هفت مشهد از اجرای ضربتی مانور مبارزه با بیماری سالک در این منطقه خبر داد.

اجرای ضربتی مانور مبارزه با بیماری سالک در منطقه 7 مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد محبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی عوامل موثر در افزایش بیماری سالک از اجرای ضربتی مانور مبارزه با بیماری سالک خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های امسال، شرایط جوی مساعدی برای شیوع بیماری به ویژه در بافت فرسوده منطقه فراهم شده است که با این مانور از روند رشد این بیماری جلوگیری کرد. شهردار منطقه هفت مشهد خاطرنشان کرد: وجود زباله‌ها و نخاله‌های انباشته شده، زمین‌های رها شده، نخاله‌های ساختمان‌های نیمه‌کاره و اطراف کال‌های سطح شهر که حجمی‌ از زباله‌ها در آن موج می‌زنند، محل مناسبی برای تکثیر و رشد پشه خاکی ناقل سالک هستند که در همین راستا مانور فوق با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت ضربتی برگزار شد.

وی دپوی خاک و نخاله را بهترین مکان برای رشد و توسعه این بیماری دانست و گفت: نابودی سالک امری دور از دسترس نیست و باید کنترل شدیدی در کانون‌های سالک مشهد صورت پذیرد تا از میزان مبتلایان کاسته شود.

محبی تاکید کرد: ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در محیط پیرامون شهری از جمله مهم‌ترین عواملی است شرایط مساعدی برای رشد پشه خاکی ایجاد می‌کند، در همین راستا چندین اکیپ جمع‌آوری خاک و نخاله در منطقه تشکیل شده و زمین‌های بایر و کانون‌های تجمع نخاله‌های ساختمانی پاکسازی شدند.

محبی به سالک به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات اشاره کرد و گفت: جوندگان، طیور و سگ‌های ولگرد نیز می‌توانند عاملی مهم برای انتقال بیماری باشند که در امسال بیش از 700 قلاده سگ جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده و مراکز غیرمجاز نگهداری و ذبح دام نیز شناسایی و تعطیل شدند.

وی همچنین بهسازی کال‌های خاکی طرق، شهید ریاضی، خلج و قائم و لایروبی و پاکسازی کانال‌های روباز و سرپوشیده سطح منطقه را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: بیش از یک هزار و 500 کامیون خاک برای تسطیح و بهسازی کانال اقبال مورد استفاده قرار گرفته است.

شهردار منطقه هفت یادآور شد: آهک پاشی و نظافت محل‌های استقرار مخازن زباله، گاری‌های گالوانیزه و محلول پاشی کال‌ها و مسیل‌های سطح منطقه نیز به منظور ناامن کردن محیط‌های رشد و نمو پشه خاکی به انجام رسیده است.

محبی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد کانون‌های سالک و نحوه شیوع و تکثیر بیماری پیش از هر چیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا شهروندان در این امر مشارکت نداشته باشند.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول