اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان‌جنوبی خواستار شد

مرحله دوم طرح مانور روز بدون حادثه بعد از ماه رمضان اجرا می‌شود

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله دوم طرح مانور روز بدون حادثه استان بعد از ماه رمضان اجرا می‌شود.

مرحله دوم طرح مانور روز بدون حادثه بعد از ماه رمضان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فیروزی صبح امروز در مانور روز بدون حادثه، اظهار داشت: با توجه به تعطیلات تابستانی زود هنگام امسال و افزایش حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان، به منظور توجیه رانند‌گان مانور روز بدون حادثه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح اورژانس، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی در صدد کنترل ناوگان حمل و نقل، آسایش و رفاه حال مسافران هستند.

جانشین پلیس‌راه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پلیس‌راه استان با در اختیار گذاشتن اقلام فرهنگی از قبیل بروشور نسبت به فرهنگ‌سازی و ترغیب و تشویق رانند‌گان ناوگان حمل و نقل نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام می‌کند.

فیروزی افزود: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی استانی کویری بوده و فاقد جاذبه‌های طبیعی است رانند‌‌گان در این گونه جاده‌ها خواهان این هستند که زودتر از این فضا رد شده و به منطقه‌ای خوش آب و هوا برسند پس در حین رانندگی عجله کرده یا دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند بنابراین مکان‌هایی توسط سازمان حمل و نقل استان برای استراحت و استقرار مسافران در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این مانور هر ساله توأم با آغاز طرح تابستانه برگزار می‌شود و مانور روز بدون حادثه از ساعت هفت بامداد امروز تا هفت بعد از ظهر به صورت نمادین در سطح استان اجرا می‌شود.

جانشین پلیس‌راه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری طرح مانور روز بدون حادثه، یادآور شد: این طرح در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست از 18 خردادماه تا 18 تیرماه و مرحله دوم بعد از ماه مبارک رمضان از 17 مردادماه تا شهریورماه ادامه دارد.

فیروزی گفت: تمام نیروها اعم از راهداری، حمل و نقل، اورژانس و هلال احمر به صورت متمرکز وسط میدان‌های مواصلاتی استان حضور دارند و هر کدام به نوبه خود مشغول خدمت‌رسانی به رانند‌گان و کاربران جاده‌ای خواهند بود.

وی خطاب به رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، متذکر شد: رانند‌گان سعی کنند از عجله و شتاب بی‌مورد بپرهیزند و صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند.

جانشین پلیس‌راه خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه جاده‌های اصلی استان دوطرفه است، رانند‌گان سعی کنند از اقدام به تخلفات مخاطره‌آمیز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز بپرهیزند و فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی را رعایت کنند.

فیروزی خاطر نشان کرد: از آنجایی‌ که محورهای مواصلاتی استان کویری است رانند‌گان سعی کنند در صورتی که احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند در نخستین فضای مناسب توقف و استراحت کنند تا از شدت تصادفات در سطح استان کاسته شود.

انتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول