اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی پیشگیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد

4 دفتر مشاوره با رویکرد اسلامی در اصفهان افتتاح می‌شود

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی اصفهان گفت: همزمان با هفته بهزیستی چهار دفتر مشاوره با رویکرد اسلامی در اصفهان افتتاح می‌شود.

4 دفتر مشاوره با رویکرد اسلامی در اصفهان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه فرشاد ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چهار دفتر مشاوره با رویکرد اسلامی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سه مرکز مشاوره آماده شده است که پیش از این فعال بوده و اکنون فقط درجه ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجوز جدید هم برای این مراکز صادر می‌شود، افزود: برای دومین بار ارزیابی مراکز مشاوره و رتبه‌بندی کمی و کیفی برای ارتقاء سطح کیفی این مراکز انجام می‌شود.

*79 مرکز مشاوره‌ای زیر نظر معاونت پیشگیری بهزیستی اصفهان

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 79 مرکز مشاوره‌ای تحت نظارت این معاونت پیشگیری قرار دارد که می‌توان این ظرفیت را تا 100 مرکز هم افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه به زودی نرم‌افزار 1480 را در سیستم خط تلفن 1480 راه‌اندازی می‌کنیم، ادامه داد: تعداد مراکز مشاوره‌ تلفنی را امسال تا 25 درصد افزایش می‌دهیم.

فرشاد با اشاره به دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: این دفتر با هدف پیشگیری و آگاهی از معلولیت‌ها کتاب جدیدی را در سال جدید رونمایی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون 150 هزار مخاطب در برنامه آگاه‌سازی شرکت کرده‌اند که بیش از هزار نفر آنها در سال گذشته آموزش دیده‌اند.

*اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی در اصفهان

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اصفهان به طرح غربالگری بینایی کودکان سه تاشش سال اشاره کرد و افزود: در حالی که سال گذشته فقط 85 درصد کودکان این سن غربالگری بینایی شدند، امسال قصد داریم 90 درصد کودکان این سن را بینایی سنجی کنیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد نوزادان تحت شنوایی سنجی‌ قرار می‌گیرند، ادامه داد: در سال گذشته نیز 856 کودک و شامل 60 درصد این گروه سنی مشمول غربالگری شنوایی شدند.

*طرح محب در 20 محله اجرا می‌شود

فرشاد در ادامه به طرح محب که برای مقابله با بلایای طبیعی است پرداخت و افزود: سال گذشته پنج محله و امسال در 20 محله این طرح اجرا می‌شود.

وی همچنین در حوزه اعتیاد بخصوص اعتیاد زنان گفت: دو مرکز اقامتی میان مدت داریم که در سه ماهه نخست جاری نیز دو مرکز اقامتی میان مدت دیگر تاسیس شده است.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با تاکید به اینکه آمار بیماری ایدز و نیز اعتیاد امسال با کمی رشد نسبت به سال گذشته روبه رو بود، تصریح کرد: در بحث پیشگیری  و آموزش امسال علاوه بر مخاطبان خاص برای مخاطبان عام نیز کلاس گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه توسعه تیم‌های آموزش محور در محیط کار را افزایش داده‌ایم، گفت: در بخش پیشگیری تعداد مراکز سرپایی را افزایش نمی دهیم، اما مراکز میان مدت را براساس نیاز به خصوص در شهرستانها افزایش می‌دهیم.

فرشاد افزود: در خود شهر اصفهان نزدیک هفت مرکز نیاز داریم اما در شهرستانها محدودیتی وجود ندارد و بستگی به نظر شورای فرعی فرمانداری شهرستانها دارد.

انتهای پیام/63012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول