اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ملایر مطرح کرد

لزوم ایجاد منطقه اقتصادی خشکبار در ملایر

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ملایر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی خشکبار ملایر را یک ضرورت برای این شهرستان برشمرد.

لزوم ایجاد منطقه اقتصادی خشکبار در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسن بهرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی ملایر از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان بوده که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد این منطقه اقتصادی اقدام شود.

وی با بیان اینکه مکان‌یابی این منطقه در زمینی به مساحت 530 هکتار صورت گرفته است، ادامه داد: این پروژه در حال حاضر نیاز به تأمین اعتبار و انتخاب سازمان مجری برای اجرای طرح دارد.

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ملایر ایجاد این منطقه را برای شهرستان ملایر یک ضرورت برشمرد و افزود: بی‌شک ایجاد منطقه اقتصادی خشکبار سامن نقش مهمی در صادرات و واردات کالا در شهرستان ملایر دارد.

وی ابراز داشت: ایجاد این منطقه به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری می‌تواند در حوزه اقتصاد استان نیز نقش بسزایی ایفا کند و در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال استان را به جایگاه بالاتری برساند.

بهرامی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری عنوان داشت: هدف ما حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد است که در این راستا نیاز است مسئولان، همکاری بیشتری با بخش‌های خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

وی در ادامه از اخذ مجوز انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت ملایر با همکاری اتاق بازرگانی ایران و استان همدان خبر داد و گفت: مبل و منبت به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی ملایر محسوب می‌شود که ایجاد این انجمن یک ضرورت برای مبل و منبت بود.

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ملایر تصریح کرد: در این زمینه 30 نفر به اتاق ایران، در اسفندماه سال گذشته معرفی شدند که 10 نفر به عنوان مؤسس و پنج نفر که دارای کارت بازرگانی بودند برای مدت سه تا شش ماه به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدند.

وی خواستار همکاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با این انجمن شد و گفت: در این راستا هر چه سریع‌تر باید اتحادیه مبل و منبت شهرستان با همکاری فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، برای انتخاب 10 نفر بر اساس آیین‌نامه انتخاباتی شکل گیرد.

بهرامی در پایان نیز خواستار اختیارات بیشتر به بانک‌های دارای سرپرستی شهرستان از سوی استان شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌طلبد استان نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را داشته و اختیارات بیشتری را در همکاری با سرمایه‌گذاران به بانک‌های شهرستان محول کند.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول