اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعدد مراکز قرآنی فرصت یا آسیب/ قرآن باید متولی متخصص داشته باشد

در طول فصل تابستان همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند که به نوعی در زمینه اوقات فراغت وارد و اقدامات مناسبی انجام دهند،که گاه ورود برخی دستگاه‌ها به برخی عرصه‌های تخصص موجب می‌شود که نتوانند به خوبی در آن عرصه فعالیت مناسبی داشته باشند.

تعدد مراکز قرآنی فرصت یا آسیب/ قرآن باید متولی متخصص داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با آغاز فصل تابستان سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی می‌کنند.

در این میان هر سازمانی می‌کوشد تا برنامه‌های قرآنی به صورت جدی برگزار کرده و نام خود را در غنی‌سازی قرآنی اوقات فراغت افراد جامعه ثبت کند.

شاید به جرات بتوان گفت، بیش از 50 دستگاه اجرایی اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی در ایام تابستان می‌کنند و با پایان این دوره‌ها آمار قابل توجهی از قرآنی کردن افراد جامعه می‌دهند.

اما باید دید برگزاری این دوره‌ها تا چه حد توانسته جامعه را به جامعه مدّنظر مقام معظم رهبری رهنمون کند و این کلاس‌ها چه میزان در معرفت‌افزایی افراد جامعه موثر بوده است.

یکی از مدیران مدارس قرآن تعدد و پراکندگی موسسات و مراکز قرآنی را موجب ایجاد گسست در فعالیت‌‌های قرآنی می‌داند.

*کلاس‌های قرآنی منبع درآمد برخی موسسات  

یک مدرس قرآنی که نخواست نامش فاش شود معتقد است، پاره‌‌ای مواقع شاهدیم قرآن به منبع درآمدی برای برخی افراد تبدیل شده است در صورتی ‌که کار قرآنی و آموزش قرآن باید رایگان صورت گیرد.‌

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی باید یک متولی خاص داشته باشد، افزود: افراد خاصی که آگاهی و اطلاعات کامل قرآنی دارند باید عهده‌دار این فعالیت‌ها شوند.

وی گفت: ادارات و سازمان‌های قرآنی باید در بحث قرآن مانع از فعالیت افراد بی‌تخصص شوند.

این دبیر مدرسه قرآنی با بیان اینکه بعضی از مؤسسات و مراکز قرآنی اقدام به برگزاری کلاس‌های خصوصی قرآن می‌کنند، یادآور شد: در صورتی‌ که آموزش قرآن به‌ صورت جمعی باشد کارایی بیشتری خواهد داشت.

وی بر ضرورت تعریف متولی برای فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: قرآن زندگی‌ساز است و باید متولی خاصی داشته باشد.

یک شهروند دیگر نیز عدم کیفیت برگزاری کلاس‌های قرآنی را از ضعف‌های تعدد این مراکز می‌داند و معتقد است باید کلاس‌های قرآن به نحو مطلوبی برای افراد جامعه برگزار شود.

مینا حقیقی که فرزندش را در یکی از مراکز قرآنی ثبت‌نام کرده است معتقد است باید دارالقرآن کریم متولی اجرای برنامه‌های قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه همه موسسات و سازمان‌های دولتی اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی می‌کنند، افزود: به جای اینکه در یک کلاس تنها 10 نفر قرآن‌آموز وجود داشته باشد، ضروری است کلاس‌های با کیفیت با حضور تعداد بیشتری برگزار شود.

*باید تعداد عاملان به قرآن افزایش یابد

اردلان سرداری نیز که در کلاس‌های قرآنی تاکنون شرکت نکرده، افزود: در هر محله تعدادی از این مراکز قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های تفسیر از اهمیت بسزایی برخورد دار است، یادآور شد: باید تعداد عاملان به قرآن افزایش یابد.

این شهروند با اشاره به اینکه با برگزاری چنین حجم وسیعی از کلاس‌های قرآنی باید همه عامل به قرآن بودند، افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد تنها به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها فکر شده است.

یک شهروند دیگر نیز برگزاری کلاس‌های قرآنی را مطلوب می‌داند و معتقد است هر چه کلاس‌های قرآنی بیشتر برگزار شود، می‌توان به تربیت افراد بیشتری اقدام کرد.

مینا حریری زنجانی برگزاری کلاس‌های قرآن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خودم در این کلاس‌ها حضور دارم.

وی با بیان اینکه تعدد مراکز قرآنی معایب و مزیت‌هایی دارد، افزود: باید نیمه پر لیوان را دید.

*آموزش‌های مجازی

گفتنی است، توسعه آموزش‌های مجازی قرآن از برنامه‌های سازمان تبلیغات است که باید دید در کنار مراکز متعدد قرآنی توسعه چنین آموزش‌هایی چه موفقیت‌های را به دست می‌آورد.

با توسعه این نوع آموزش برخی از کسانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند در کلاس‌های قرآن حضور پیدا کنند با تولید این بسته‌های آموزشی می‌توانند در منزل آموزش‌های قرآنی را فرا گیرند.

همچنین تهیه نرم‌افزارهای قرآنی از دیگر فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان محسوب می‌شود که این نرم‌افزارها مورد پسند است.

اگر چه صدا و سیما هم در کنار مراکز و موسسات قرآنی سهم خود را در توسعه قرآن در جامعه دارد که ضروری است نسبت به این موضوع هم توجه شود.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول