اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

حجاب در اسلام بحثی عقیدتی، ایمانی و قرآنی است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: بحث حجاب در اسلام یک بحث عقیدتی، ایمانی و قرآنی است.

حجاب در اسلام بحثی عقیدتی، ایمانی و قرآنی است

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در اسلام بحث حجاب یک بحث عقیدتی، ایمانی و قرآنی است که پروردگار عالم در آیات متعدد قرآن زنان مومن را به حفظ حجاب و رعایت حدود الهی دعوت کرده و فرموده زنان مومنه و متدین خودشان را از دید نامحرمان حفظ و مصون نگه دارند.

وی افزود: پروردگار عالم به خاطر مصالح اجتماعی و خانوادگی و حفظ شان زنان حجاب را دستور قرار داده تا زنان را از کید کسانی که برای آن‌ها هوس‌بازی می‌کنند و دام می‌اندازند، حفظ و حراست کند و حریم خانواده را از ناپاکی‌ها پاک بدارد.

قهرمانی با بیان اینکه اگر بتوانیم فلسفه حجاب، قواعد و آثار و برکات حجاب را به زنان و دختران آموزش دهیم و آن‌ها بدانند که حجاب برای آن‌ها محدودیت نیست بلکه حجاب نوعی صیانت و حفاظت از شئون آن‌ها است، تصریح کرد: قطعا حجاب بیش از چیزی خواهد بود که در حال حاضر داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از دختران و زنان ما از فلسفه حجاب بی‌خبر هستند و از آثار و برکات حجاب اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که این حجاب چه برکاتی برای آینده آن‌ها دارد و چقدر می‌تواند آن‌ها را مصونیت ببخشد و زندگی خانوادگی آن‌ها را استحکام بخشد.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمام سرمایه یک زن عفت و پاک‌دامنی اوست و وقتی حجاب رعایت شود این زن توانسته تمام سرمایه‌اش را حفظ کند.

وی با بیان اینکه اگر خدای نکرده سرمایه یک زن در سایه عدم رعایت حجاب از دست برود جبرانش بسیار سخت است، اضافه کرد: سرمایه حجاب برای حفظ زندگی دنیوی زنان بسیار باارزش است زیرا این سرمایه می‌تواند خانواده را حفظ کند.

قهرمانی اعلام کرد: توصیه به دختران و زنان پاکدامنی که می‌خواهند خودشان را حفظ کنند این است حجاب خود را حفظ کنند که این حجاب برای خدمت به زنان است.

وی تصریح کرد: حجاب محدودیت نیست بلکه حفظ کیان خانواده و ارزش‌های یک زن است و هر کسی حجاب خود را حفظ کند قطعا به خوشبختی خواهد رسید و امروز همه دختران و زنان باید با فلسفه حجاب آشنا شوند تا حجاب در جامعه بیشتر گسترش یابد.

انتهای پیام/61009/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول