اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در معادن استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اشتغال موجود در معادن استان تا پایان خردادماه امسال یک هزار و 82 نفر و میزان سرمایه‌گذاری موجود 335 میلیارد ریال بوده است.

اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در معادن استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس تابش ظهر امروز در حاشیه بازدید از معادن سنگ لاشه تنگ پلنگی در شهرستان دشتی و سنگ لاشه آقامیر احمد در شهرستان تنگستان اظهار داشت: میزان ذخایر شناسایی شده معادن استان بالغ بر چهار میلیارد و 200 میلیون تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اندیس‌های شناسایی شده در استان شامل مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، سنگ لاشه آهکی، سنگ آهک قابل برش برای مصارف ساختمان سازی، مارن، سنگ نمک کوهی، نمک آبی و صدف دریایی و دولومیت و شن و ماسه کوهی و رودخانه‌ای است.

وی در مورد پروانه‌های بهره‌برداری که در یکسال گذشته تاکنون در استان صادر شده است نیز افزود: طی بازه زمانی خرداد ماه 91 تا خردادماه 92 تعداد 23 فقره پروانه بهره‌برداری با مجموع میزان استخراج سالیانه یک میلیون و 380 هزار تن و اشتغال 84 نفر با سرمایه گذاری 22 میلیارد و300 میلیون ریال صادر شده است.

تابش  میزان صدور پروانه‌های اکتشافی در یکساله گذشته تا ابتدای تیرماه 92 را تعداد 13 فقره ذکر کرد و افزود: در نتیجه انجام عملیات اکتشافی و تائید آن از سوی کارشناسان سازمان تعداد 19 فقره گواهی کشف با تخمین 149 میلیون و 600 هزار تن ذخیره مواد معدنی صادر شده که این مجوزها عمدتا در زمینه اکتشاف سنگ لاشه ساختمانی، سنگ گچ، واریزه کوهی و مارن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر دلایل کاهش صدور مجوزهای اکتشاف و بهره‌‌برداری طی سه ماهه اول سال 92 را به صدور بخشنامه جدید وزارت مبنی بر عدم ثبت درخواست‌های اکتشاف به منظور انجام پهنه‌بندی محدوده‌های معدنی استان برای شناخت و معرفی مناطق مستعد معدنی و همچنین کاهش فعالیت‌های عمرانی در استان ذکر کرد.

تابش ابراز داشت: تعداد معادن دارای مجوز بهره‌برداری در استان تا پایان خردادماه سال‌جاری، 194 فقره بوده که از این تعداد 81 فقره در زمینه استخراج سنگ لاشه، 95 فقره در زمینه استخراج واریزه کوهی، 10 فقره در زمینه استخراج سنگ گچ، 3 فقره در زمینه استخراج آهک، 4 فقره مارن و یک فقره استخراج سنگ نمک مجوز بهره‌برداری داشته‌اند.

وی اشتغال موجود در معادن استان را تاپایان خردادماه امسال یک هزار و 82 نفر و میزان سرمایه گذاری موجود را 335 میلیارد ریال ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر در مورد پراکنش معادن استان نیز گفت: بیشترین معادن استان به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیر واقع شده‌اند.

تابش اضافه کرد: تا 15 مرداد ماه سالجاری و از طریق اعلام فراخوان؛ پهنه‌های معدنی شناسایی شده را اعلام خواهیم کرد و در مورد محدوده‌هایی که خارج از پهنه‌بندی است نیز همچون روال قبل از دستورالعمل پهنه‌بندی بعد از طریق فراخوان و طی فرآیند اکتشافی آماده واگذاری به متقاضیان جدید معدن هستیم.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول