اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت ارومیه:

اطلاعات خانواده‌ها از عارضه آلودگی به شپش سر افزایش یابد

رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: باید در راستای افزایش اطلاعات بهداشتی خانواده‌ها گام برداشت، که در زمینه‌های مختلف از جمله شپش سر باید آنها را آگاه کرد.

اطلاعات خانواده‌ها از عارضه آلودگی به شپش سر افزایش یابد

علی صدقیانی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای پیشگیری از شایع شدن این عارضه تمهیداتی اتخاذ شده، که آگاه‌سازی خانواده‌ها، نظارت منظم و غربالگری موی سر دانش‌آموزان، نظارت بر مهدکودک‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق تهیه بنر و بروشورهای آموزشی و ... از جمله تمهیداتی محسوب می‌شود که در این راستا اتخاذ شده است.

وی بر لزوم همکاری مستمر بخش بهداشت با سایر بخش‌های جامعه تاکید کرد، افزود: ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، تلاش برای بهبود رفتارهای بهداشتی مردم، تشخیص و درمان به موقع از جمله راهبردهایی است، که برای مقابله با بیماری‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

وی با اظهار به اینکه عارضه شپش گستره جهانی دارد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان مانند آمریکا، انگلستان، کانادا، سوئد و ... این عارضه دیده شده است، به طوری که از طریق اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به بهبود وضعیت بهداشتی و کاهش دامنه شیوع گام برداشته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت ارومیه بر لزوم آگاهی‌بخشی از علائم و علل ظهور این بیماری، تاکید کرد و اظهار داشت: چنانچه اطلاعات لازم به اقشار مختلف جامعه داده شود، دامنه این عارضه به تدریج کمتر و کمتر می‌شود، بنابراین باید با کمک رسانه‌‌ها در زمینه آگاه‌سازی گام برداشت.

صدقیانی‌فر اظهار داشت: شپش از خون انسان تغذیه می‌کند، و بزاق آن که مواد ضدانعقادی خون دارد، به همین دلیل از لخته شدن خون تا اندازه زیادی جلوگیری کرده و در نهایت خارش شدیدی ایجاد می‌شود، که این موضوع را یکی از مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری می‌توان عنوان کرد که باید هوشیار بود.

انتهای پیام/61002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول