اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

شرایط بهداشتی تفرجگاه‌های گلستان باید افزایش یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و آغاز فصل مسافرت‌ها برای پیشگیری از هر نوع آلودگی و بیماری، مسئولان شهرها باید، بهبود شرایط بهداشتی تفرجگاه‌ها را به جد در دستور کار خویش قرار دهند.

شرایط بهداشتی تفرجگاه‌های گلستان باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال‎جاری اظهار داشت: برای تفرجگاه‌ها و سواحلی که مردم استان و مسافرین غیر استانی مراجعت بیشتری به این مناطق دارند باید در تأمین موارد بهداشتی حداقل‌ها تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم به عنوان صورت جلسه ابلاغی در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها قرار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر نسبت به بهبود شرایط بهداشتی تفرجگاه‌ها در حوزه مسئولیت خود اقدام کنند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان برای بهبود هر چه بهتر شرایط تفرجگاه‌های استان نسبت به تأمین آب آشامیدنی سالم، نظارت بر وضعیت نمازخانه‌ها، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری و تخلیه به موقع زباله، نظارت بر سالم بودن شیرهای آب آشامیدنی و تعویض شیرهای خراب و اطلاع‌رسانی با نصب پلاکارد در خصوص اعلام آلودگی آب رودخانه‌ها یا چشمه‌ها و غیر قابل شرب بودن آن، تأکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع تأمین آب شرب سالم یکی از موضوعات جدی و حیاتی است، اذعان داشت: برای تأمین آب شرب مورد نیاز استان با توجه به اینکه استان گلستان از این حیث دارای نرم پایین‌تری از میانگین کشوری است، باید باجدیت هر چه تمام‌تر وارد این عرصه شد که بخشی از کار به تأمین اعتبارات باز می‌گردد و بخشی هم در حوزه‌های مدیریتی و با هم‌پوشانی و تعامل مرتفع خواهد شد.

جمشیدی عنوان کرد: در سال‎جاری از لحاظ اعتبارات نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری خواهیم بود و از فرمانداران و متولیان این حوزه می‌خواهیم همان طور که تا به حال پای کار بوده‌اند با جدیت بیشتری موضوع تأمین آب شرب سالم را مدیریت کنند تا مشکلی از این حیث نداشته باشیم.

در این جلسه برای پیشگیری از بیماری التور (وبا) که از بیماری‎های شایع فصل تابستان است 18 مصوبه به فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و مدیریت پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان ابلاغ شد.

همچنین مقرر شد برای برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی حساس، اکیپ‌های بازرسی فعال و از فعالیت این فروشندگان جلوگیری شود و با این افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول