اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان توجه کنند

شگیم روستای محروم از امکانات رفاهی و بهداشتی

روستای شگیم شهرستان نیکشهر در زمینه‌های رفاهی و بهداشتی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

شگیم روستای محروم از امکانات رفاهی و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، روستای شگیم بخش مرکزی شهرستان نیکشهر که با وجود جمعیت زیر 100 خانوار، 28 شهید را تقدیم انقلاب کرده و همچون نگینی منطقه بلوچستان را به ارزش ایثار و از خودگذشتگی زینت داده،‌در زمینه‌های رفاهی و بهداشتی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

روستای شگیم به زبان بلوچی به معنای شیشه غم است که حدود یک سوم از شهدای شهرستان نیکشهر را در دل خود جای داده، هم‌اکنون از حداقل امکانات آموزشی و بهداشتی محروم است.

این روستا که در 25 کیلومتری شهر نیکشهر واقع است به علت برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان در زمره روستاهای مهم گردشگری استان محسوب می‌شود.

محمد رئیسی یکی از اعضای شورای روستای شگیم با اشاره به روحیه ایثارگری و جان‌برکفی مردم این روستا ابراز داشت: در این روستا خانواده‌هایی هستند که دو یا سه شهید تقدیم انقلاب کرده، همچنین مادرانی وجود دارند که تنها فرزندشان را به اسلام هدیه کرده‌اند.

وی افزود: این عزیز از دست داده‌ها با وجود غم فراق عزیزانشان، به این درد افتخار می‌کنند و در قبال این از خودگذشتگی هیچ انتظاری خارج از حقوق شهروندی خود ندارند.

رئیسی ادامه داد: این روستا فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است و ساکنان آن از آب رودخانه برای خوردن و آشامیدن استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شگیم با اشاره به آلوده بودن آب روستا اضافه کرد: تعداد زیادی از اهالی روستا به علت استفاده از این آب به بیماری‌های عفونی، کلیوی، ریوی و سایر بیماری‌های خطرناک ناشی از آلودگی آب مبتلا شده‌اند.

وی اذعان داشت: این درست است که مردم شهیدپرور روستای شگیم با نجابت و در کمال صبوری هیچ گلایه و اعتراضی به این شرایط سخت ندارند اما مسئولان امر باید این روستا را مورد توجه قرار دهند زیرا رسیدگی به خانواده معزز شهدا از وظایف اولویت‌دار مسئولان است.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول