اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

روزه سبب تکامل و رشد و بالندگی انسان می‌شود

امام جمعه میاندوآب گفت: سختی‌های ظاهری روزه سبب تکامل و رشد و بالندگی انسان می‌شود.

روزه سبب تکامل و رشد و بالندگی انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب ، محمدجواد قهرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی میاندوآب برگزار شد با دعوت خود و مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: شایسته است در این ماه با فضیلت که ماه عبادت و اطاعت از فرامین الهی است با عمل به دستورات خداوند، رضای الهی را جلب کنیم.وی با اشاره به تلاش برای نزدیک شدن به خداوند، تصریح کرد: استفاده از لحظات ماه برکت، رحمت و خیر کثیر بسیار حائز اهمیت است.

قهرمانی بر واجب شدن روزه بر همه مؤمنان و مؤمنات اشاره کرد و ابراز داشت: روزه‌دار بودن در ظاهر سختی‌هایی دارد از جمله تحمل گرسنگی و تشنگی، اما این سختی‌های ظاهری سبب تکامل و رشد و بالندگی انسان می‌شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: مؤمن با تحمل گرسنگی و تشنگی در راه خدا، به کمالاتی که مد نظر خداوند متعال است نزدیک می‌شود.وی تحمل مشقت و مشکلات در راه رضای خدا را شرط رسیدن به ایمان واقعی عنوان کرد و یادآور شد: همان گونه که آهن گداخته با قرار گرفتن در کوره‌های داغ، سخت و محکم می‌شود، انسان نیز در سایه تحمل رنج‌ها و مشقات به مرحله کمال نزدیک‌تر می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه روزه و نمازهای ماه مبارک رمضان انسان را آب‌دیده و محکم می‌کند، اضافه کرد: در این صورت انسان به مرحله‌ای از کمال می‌رسد که در برابر لغزش‌ها، گناهان و خطرات محکم‌تر می‌شود و استوار می‌ماند.

وی ادامه داد: انسان در مرحله کمال، صفت الهی و فرشته خویی می‌یابد.

انتهای پیام/61010/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول