سعید ادیب امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مدارس فعال در راستای آموزش دانشآموزان استثنایی اظهار کرد: دو نوع مدرسه مستقل و غیرمستقل برای آموزش این دانشآموزان در سطح استان وجود دارد و مدارس مستقل به صورت ویژه نسبت به آموزش دانشآموزان استثنایی اقدام میکنند.
وی به دانشآموزان تحصیلکننده در مدارس غیرمستقل اشاره کرد و ادامه داد: مدارس غیرمستقل به دانشآموزان استثنایی تلفیقی شامل دانشآموزان نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حرکتی اختصاص دارد و در این مدارس یک کلاس ضمیمه برای آموزش این دانشآموزان اختصاص داده شده است.
معاون آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با اشاره به تعداد مدارس استثنایی فعال موجود در سطح استان تصریح کرد: 170 مدرسه به صورت مستقل و غیرمستقل برای آموزش دانشآموزان استثنایی موجود در سطح استان اصفهان فعالیت میکنند که حدود 95 مورد از این مدارس از آموزشگاههای مستقل است.
وی با تاکید بر اینکه کتب درسی دانشآموزان دارای معلولیت شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی با دانشآموزان عادی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: پس از انجام آزمون هوش و طرح سنجش برای ورود دانشآموزان به مدارس، دانشآموزان کمتوان ذهنی و هوشی و دارای معلولیتهای شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی شناسایی و به آموزش و پرورش استثنایی ارجاع داده میشوند.
ادیب با اشاره به زمان اجرای طرح سنجش دانشآموزان تاکید کرد: طرح سنجش دانشآموزان برای ورود به پایه نخست ابتدایی از ابتدای خردادماه امسال آغاز شده است و تا شهریورماه امسال ادامه دارد و در بسیاری از مواقع ثبتنام دانشآموزان در مدارس استثنایی تا مهر و آبان ماه نیز صورت میگیرد.
انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001