اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب شش عنوان زیر 10 به دست آمد

احراز رتبه ششم مسابقات سراسری قرآن توسط دانش‌آموزان دختر هرمزگانی

دانش‌آموزان دختر هرمزگانی با کسب شش عنوان زیر 10، در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت موفق به کسب رتبه ششم برای استان خود در این مسابقات شدند.

احراز رتبه ششم مسابقات سراسری قرآن توسط دانش‌آموزان دختر هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور که با حضور960 نفر دانش‌آموز دختر از 32 استان کشور به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد، با درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی و احراز رتبه اول رشته صحیفه سجادیه توسط راضیه جاسمی از پارسیان، ام البنین حاجبی پور رتبه دوم نهج البلاغه از ناحیه دو، نرجس نوری صحیفه سجادیه رتبه چهارم از هرمزگان به پایان رسید.

این نخستین‌بار است که هرمزگان در این مسابقات موفق به کسب رتبه تک رقمی می‌شود.

محمدعلی لبخندان معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس نیز در همین راستا از کسب مقام برتر کشوری توسط دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و راهنمایی این ناحیه آموزشی در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت خبر داد.

وی در این راستا اظهار داشت: این دوره از مسابقات که به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار شد، از مجموع یک هزار و 200 دانش‌آموز (دختر و پسر) از 32 استان، هشت نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه این ناحیه با توجه به کسب رتبه برتر در مرحله استانی، در این دوره شرکت کرده که از این تعداد دو دانش‌آموز، یکی از راهنمایی و دیگری از متوسطه موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

معاون پرورشی ناحیه دو بندرعباس اظهار کرد: در رشته نهج‌البلاغه دانش‌آموز ام‌البنین حاجبی‌پور از دبیرستان 17 شهریور موفق به کسب مقام دوم کشوری شد و افتخاری بر افتخارات ناحیه دو افزود.

همچنین در رشته صحیفه سجادیه در مقطع راهنمایی دانش‌آموز نرجس نوری از آموزشگاه دخترانه فدک نیز موفق به کسب مقام چهارم این دوره از مسابقات شد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نیز دانش‌آموزان پسر هرمزگانی در همین مسابقات موفقیت‌های نسبتا خوبی را به دست آورده‌اند.

خلیل ملکی از ناحیه یک بندرعباس در رشته نهج‌البلاغه رتبه سوم کشوری را کسب کرد و رتبه پنجم نیز در همین رشته به عرفان اسدی از شهرستان میناب رسید.

همچنین صالح زیرکی در رشته صحیفه سجادیه صاحب عنوان  ششم شد.

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن در بخش غیر آوایی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاهیم و انشای نماز است که در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول