اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس خبر داد

تبدیل تنها هتل بیله‌سوار به هتل بیمارستان/اتوبان مرزی احداث می‌کنیم

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها هتل همجوار گمرک بیله‌سوار به هتل بیمارستان تبدیل می‌شود تا پذیرای بیماران و مراجعان کشور آذربایجان باشد.

تبدیل تنها هتل بیله‌سوار به هتل بیمارستان/اتوبان مرزی احداث می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف گمرک بیله‌سوار و طرح‌های توسعه‌ای در این گمرک اظهار داشت: با کمک تأمین اجتماعی قرار است این هتل خریداری شده تا به یک بیمارستان مجهز تبدیل شود تا مراقبت‌های اولیه، ویزیت و بستری بیماران مراجعه‌کننده از کشور همسایه در این هتل بیمارستان انجام شود.

وی تصریح کرد: تأمین اجتماعی تعهد کرده است تا با تبدیل این هتل به هتل بیمارستان پزشکان تخصصی و فوق تخصصی آن را نیز جذب کند تا ارائه خدمات در همان محل گمرک به اتباع آذری انجام شود.

برومند توریسم درمانی را یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل و منطقه مغان توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت بهترین و شایسته‌ترین استفاده را بکنیم سالانه شاهد ورود هزاران گردشگر خارجی می‌باشیم که با هدف مداوا و درمان بیماری خود و استفاده از مراکز درمانی، بیمارستانی و آب‌های گرم و معدنی اردبیل را مقصد خود انتخاب می‌کنند تا از این ظرفیت‌ها و بسترها بهره بگیرند.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ افتتاح گمرک اصلاندوز هیچ مشکل و مانعی را در فعالیت گمرک بیله‌سوار ایجاد نمی‌کند بلکه به رونق بیشتر آن نیز کمک می‌کند.

وی در ادامه از احداث اتوبان مرزی خبر داد و اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار ترک مصمم شده است تا اتوبانی را در مسیر تبریز – اردبیل و سپس اتصال به مرز ترکیه احداث کند تا در سایه این اتوبان بتوان خط مرزی آذربایجان‌شرقی به بیله‌سوار و سپس باکو را مطلوب و مناسب فراهم کرد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: هنوز به شکل مطلوب از ظرفیت گمرک بیله‌سوار بهره‌برداری نمی‌شود که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و منسجم در این زمینه حرکتی سازنده و کارگشا را انجام داد.

برومند در ادامه سخنان خود یادآور شد: علاوه بر ظرفیت تجاری و گمرکی، شهرستان بیله‌سوار استعداد بی‌نظیری در بخش کشاورزی دارد که تاکنون به دلیل برخی محدودیت‌ها و بی‌توجهی به منابع این ظرفیت احیا نشده که شایسته است در این زمینه راهکارهای درست پیش‌بینی شده و به کارگیری شود.

وی گفت: پارس‌آباد و بیله‌سوار با داشتن برجستگی‌های خاص در حوزه‌های متعدد همچون طلای تمام عیار مورد توجه و تفکر مثبت دولت آینده است که قطعاً با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان با احیای این ظرفیت‌ها به اشتغال، تولید مولد و تجارت سودآور کمک کرده و در این زمینه گام‌های جدی و اساسی را برداشت.

روابط ایران با آذربایجان از جنس مهربانی‌ها و دوستی‌های عمیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سفیر ایران در کشور آذربایجان با تاکید بر اینکه روابط دو کشور ایران و آذربایجان رو به گسترش است، افزود: اشتراکات عمیق فرهنگی، دینی و تاریخی میان دو کشور سبب شده تا روابط و سطح مناسبات به سرعت گسترش یابد.

محسن پاک‌آیین تصریح کرد: بیش از 380 کیلومتر مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت عظیم در شکل‌گیری روابط همه‌جانبه است که به یقین گشایش دوباره گمرک اصلاندوز سبب می‌شود تا بهره‌گیری از این مرز مشترک به شکل واقعی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای از سر گیری فعالیت گمرک اصلاندوز آماده است و برای بازگشایی آن مشکل جدی وجود ندارد.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول