اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ستاره‌های دنباله‌دار هتل‌های گیلان

هتل‌های از یک تا پنج ستاره گیلان آماده پذیرایی از گردشگران شدند.

ستاره‌های دنباله‌دار هتل‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، گیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه از بالغ بر پنج میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند.

طبیعت بکر ماسوله، دژ تاریخی قلعه رودخان، زیبایی دل فریب تالاب انزلی و تالاب استیل آستارا، لاهیجان، دریا، جنگل، کوه، دشت و... از جمله مواهبی هستند که هر گردشگر را به طرف خود می‌کشاند.

حضور گردشگران در گیلان یک نعمت بزرگ برای مردم این استان مهمان‌نواز است که با میزبانی خیره‌کننده خود زمینه را برای سفر دیگر گردشگران به این استان فراهم می‌کنند.

سوغات گیلان شامل خوراکی‌ها و صنایع‌دستی هستند و محصولات کشاورزی و دامی، پرندگان، ماهی‌ها، ترشیجات و مربا، صنایع دستی ابریشمی، چوبی و حصیری از جمله سوغاتی‌های گیلان محسوب می‌شوند.

*سوغات‌های مورد علاقه گردشگران گیلان

سوغات گیلان به ویژه مصنوعات روستایی شدیداً با آداب و سنن سازندگان آن پیوند دارد و تابع شرایط جغرافیایی محیط است و گردشگران داخلی و خارجی با سفر به این استان سرسبز و دل فریب ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی، زیتون، برنج و صنایع دستی را با خود سوغات می‌برند.

در مناطق مختلف با توجه به فرهنگ منطقه صنایع دستی خاصی در گیلان رایج است که شامل سفالگری در املش و جیرده، شال‌بافی در تالش و نیز گالش‌ها، چموش و چارق‌دوزی در ماسوله است.

نمد و بامبو بافی، فرش و گلیم و قلاب‌دوزی از دیگر سوغاتی‌های صنایع دستی و مصنوعات چوبی زیبای گیلان بوده که مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی است.

گیلان با تمام نعمت‌های خدادادی از داشتن هتل‌های زیبا و در خور و شایسته این استان محروم است.

مسافر کاشانه‌ها، منازل ویلایی و... امروزه جای هتل‌ها را گرفته‌اند اما همت مسئولان و همراهی با بخش‌خصوصی می‌تواند گیلان را از نعمت داشتن هتل‌های با ستاره‌‌های بیشتر بهره‌مند کند.

از سال 89 مسئولان گردشگری استان وعده صدور حدود 60 موافقت اصولی تنها برای ساخت هتل‌های یک تا پنج ستاره را داده بودند که بیشتر این هتل‌ها در شرق و مرکز استان و نیز در آستارا و مسیر آستارا به تالش و تعدادی نیز از غرب انزلی به طرف چابکسر قرار بود ساخته شود.

شهر رشت، مرکز گیلان و چمخاله لنگرود هر کدام دارای یک هتل پنج ستاره هستند و یک هتل پنج ستاره دیگر نیز در فومن در دست ساخت است.

*هتل‌های پنج ستاره‌ با محیطی آرام و چشم‌نواز دریا و کوه

ویژگی‌های یک هتل ستاره‌دار این است که در محیطی آرام و با چشم‌انداز زیبا در کنار دریاچه طبیعی و با امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی، تاکسی سرویس، فضای سبز، صندوق امانات و تالارهایی با گنجایش بالا قرار دارد و... آرامش مضاعفی را به مسافران هدیه کند.

با توجه به درجه و ستاره‌ هتل‌ها، هر کسی طبق شرایط اقتصادی خود از هتل‌ها می‌تواند استفاده کند.

 

*گیلان 70 هتل و 24 هتل آپارتمان دارد/3 هتل 5 ستاره است

رئیس جامعه هتل‌داران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره تمهیدات گردشگری و هتل‌داری با فرا رسیدن فصل تابستان در این استان اظهار کرد: تمهیدات گردشگری و هتل‌داری در نشست اخیر اتخاذ شد.

حسن مهروراصلی، ضریب اشغال هتل‌های گیلان در ایام تعطیلات را 100 درصد عنوان کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال به طور میانگین 65 تا 70 درصد هتل‌های گیلان اشغال بودند.

وی گیلان را دارای حدود 70 هتل و 24 هتل‌آپارتمان ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلات هتل‌داری گیلان دخالت بازرگانی صنوف گردشگری است که برای برطرف شدن آن باید مسایل را رسانه‌ای کنیم.

رئیس جامعه هتل‌داری گیلان با تصریح بر اینکه گیلان دارای سه هتل پنج ستاره است، اذعان کرد: هتل‌های پنج ستاره در رشت و چمخاله لنگرود در حال فعالیت هستند و یک هتل پنج ستاره دیگر نیز در فومن در دست اقدام است.

وی هتل‌آپارتمان‌های گیلان را دارای از یک تا سه ستاره عنوان کرد و یادآور شد: تمام هتل‌های گیلان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران در تابستان امسال آماده هستند.

مهروراصلی، با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های صنفی فراوانی در صنعت هتل‌داری گیلان وجود داشته است، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات با حمایت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برطرف شد.

وی برگزاری جلسات متعدد با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، اداره تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

این مسئول، تقویت تشکل‌ها و پررنگ کردن نقش تشکل‌ها در روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری صنعت گردشگری از طریق عضویت نمایندگان تشکل‌ها در کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری، نرخ‌گذاری و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری را از جمله اقدام‌های صورت گرفته عنوان کرد.

*جامعه هتل‌داری گیلان نیاز به پروانه کسب ندارد

وی با اشاره به اینکه با توجه به تبصره ماده دو قانون نظام صنفی بازرگانی گردشگری می‌خواهد به ما پروانه بهره‌برداری «پروانه کسب» دهد، افزود: در صورتی که قانون به ما اختیار داده با پنج مورد استناد بر جوامع گردشگری داریم که می‌توانیم از پروانه بهره‌برداری هتل‌ها تنها یک پروانه بگیریم.

مهروراصلی، با بیان اینکه هتل‌ها نمی‌توانند مانند سوپر مارکت و مواد غذایی پروانه کسب بگیرند، متذکر شد: هتل‌ها بر این اماکان ارجحیت دارند و با توجه به اینکه نظام صنفی هیچ تخصصی در امر هتل‌داری و گردشگری ندارد ما می‌توانیم در نهاد خود از کارشناسان خبره و نوع خدمات با کیفیت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: هتل‌داران نمی‌توانند پروانه کسب بگیرند زیرا تاسیسات گردشگری نیاز به کارشناسان باسواد و خبره دارد.

رئیس جامعه هتل‌داران گیلان، پذیرایی مطلوب از مهمانان را جزو رسالت اصلی این جامعه عنوان کرد و متذکر شد: شرح وظایف این جامعه مشخص است و یک هتل در گیلان برابر با استانداری و بیمارستان و... است و به همان اندازه می‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت را به مردم ارائه دهد.

وی ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی استان، تشکیل جلسات کارشناسی متعدد آسیب‌شناسی اجرای طرح مسافر کاشانه و ... را از جمله اقدام‌های مهم ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول