اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی خبر داد

اشغال 90 درصد هتل‌های خراسان‌رضوی در تابستان سال 92

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت:‌ با توجه به حجم سفرهای داخلی پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 90 درصد از هتل‌های خراسان‌رضوی در تابستان امسال اشغال شوند.

اشغال 90 درصد هتل‌های خراسان‌رضوی در تابستان سال 92

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به حذف کشورهای سوریه و ترکیه از لیست سفرهای خارجی کشور، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های بالای سفرهای خارجی و افزایش قیمت ارز و دلار میزان سفرهای خارجی کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته و این امر سبب شده میزان سفرهای داخلی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تابستان امسال به جز ماه مبارک رمضان که تمام سفرها در این ماه کاهش پیدا می‌کنند، مشهد حجم بسیاری از سفرهای داخلی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی بیان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود پس از ماه رمضان و تا پایان شهریور ماه حدود 90 درصد از هتل‌های مشهد و خراسان‌رضوی اشغال شوند.

قانعی ضمن اشاره به نرخ هتل‌های مشهد، عنوان کرد: پس از افزایش 25 درصدی نرخ هتل‌های خراسان‌رضوی در 20 فروردین ‌ماه امسال هیچگونه افزایش نرخی در هتل‌های خراسان‌رضوی اعمال نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها حدود 18 درصد از مسافرانی که وارد مشهد می‌شوند از هتل‌ها استفاده می‌کنند و مابقی در اماکن مذهبی، مدرسه‌ها و هتل آپارتمان‌ها اقامت دارند؛ همچنین اقامت زائران در خانه‌های شخصی که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده حجم بالایی از اقامت مسافران در مشهد را تشکیل می‌دهد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ایام پیک مسافر در خراسان‌رضوی به صورت کاملا جدی دنبال می‌شود بحث نظارت مستمر بر کارکرد هتل‌ها است که در امسال نیز با افزایش سه برابری اکیپ‌های نظارتی این اقدام بهتر از گذشته دنبال می‌شود.

قانعی افزود: بالغ بر 80 درصد هتل‌های خراسان‌رضوی استانداردسازی شده‌اند این در حالی است که تنها 10 درصد از هتل‌های کشور با استانداردهای سازمان میراث‌فرهنگی تطبیق داده شده‌اند.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول