اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه بشاریات:

ترویج فرهنگ سازش فلسفه شوراهای حل اختلاف است

رئیس دادگاه بشاریات شهرستان آبیک ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم را فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف بیان کرد.

ترویج فرهنگ سازش فلسفه شوراهای حل اختلاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، فرج‌الله محمدی عصر امروز در افتتاحیه دفتر شورای حل اختلاف شش روستای بخش بشاریات به مرکزیت روستای نودوز اظهار داشت: با توجه به فعالیت دادگاه بخش بشاریات در یک سال اخیر، شاهد حجم زیاد پرونده‌ها به این دادگاه هستیم که باید علل ورود این پرونده‌ها ریشه‌یابی شده و تدابیر لازم برای کاهش ورود پرونده‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: تلاش مسئولان قضایی بخش بشاریات این است که با تکریم و احترام گذاشتن و با صبر و حوصله و گذشت به ارباب رجوع کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: امروز گرچه اختلافات بین مردم زیاد شده ولی از بسیاری از مسائل مانند پایبندی به مسائل دینی، تحکیم روابط خانوادگی و عدم ایفای تعهدات غفلت شده است.

رئیس دادگاه بخش بشاریات شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اگر اختلافات خانوادگی سست شود و زوجین به دادگاه مراجعه کنند، منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی مانند اجرای مهریه، حضانت و ترکه می‌شود.

محمدی اضافه کرد: از امام جمعه شهر خاکعلی درخواست می‌کنم که در تریبون نماز جمعه بر تقسیم ارث و نوشتن وصیت‌نامه پیش از مرگ بر مردم تأکید کند.

وی اختلافات خانوادگی، درگیری فردی، توهین و فحاشی را از بیشترین پرونده‌ها در دادگاه بخش بشاریات ذکر و تصریح کرد: به دلیل کشاورزی بودن منطقه بخش بشاریات، داد و ستد و نیز معاملات بین کشاورزان، پرونده‌های درگیری و مطالبه طلب بسیار زیاد است.

محمدی بیان کرد: به همان میزان که حجم پرونده‌ها در دادگاه بخش بشاریات زیاد است، به همان اندازه هم بین مردم صلح و سازش وجود دارد.

وی حل پرونده‌های بومی را سیاست دستگاه قضایی از تشکیل شورای حل اختلاف عنوان کرد و افزود: به دلیل داشتن محدودیت گرچه نمی‌توانیم در همه روستاها شورای حل اختلاف داشته باشیم، ولی در نظر داریم چند روستا را انتخاب کرده و به صورت متمرکز شورای حل اختلاف راه‌اندازی کنیم تا مشکلات به دست افراد معتمد و شورای همان روستا رفع شده و پرونده‌ها به دادگاه ارجاع داده نشود.

این مسئول گفت: شوراهای حل اختلاف وظایف قانونی دارند و صلاحیشان قانونی است، بنابراین شوراها باید در راستای پیشبرد اهداف صلح و سازش فعالیت کنند که به نفع طرفین دعوا هم است.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول