اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه

رئیس جدید دادگاه عمومی اسفرورین منصوب شد

طی حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه سعید اقبالی به سمت ریاست دادگاه عمومی بخش اسفرورین استان قزوین منصوب شد.

رئیس جدید دادگاه عمومی اسفرورین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دادگاه عمومی بخش اسفرورین گفت: دستگاه قضایی در نماد و نهاد حاکمیتی، هم به سیاست‌گذاری می‌پردازد، هم اجرا، که این اجرا به لحاظ ترافعی بودن امور متفاوت است.

وی در خصوص انجام امور دادگستری به صورت فراپرونده‌ای تصریح کرد: دستگاه قضایی مستقیم و غیرمستقیم خدمات گسترده‌ای را به مردم ارائه می‌دهد، در واقع نقش آن تنها پرونده‌ای نیست، بلکه با حضور در کمیسیون‌های مختلف شهری به رفع مسائل و مشکلات شهروندان می‌‌پردازد که این نمونه‌ای از عملکرد غیر پرونده‌ای این دستگاه است.

انصاری بیان داشت: سیاستگذاری کلان دستگاه قضایی تأمین حقوق مردم در همه ابعاد مختلف در مسیر پرونده و غیرپرونده است، در واقع هر کجا احساس کنیم با زیاده‌خواهی فردی یا اداری حقی در حال تضییع است، مکلف به ورود خواهیم بود تا حق ضایع شده را اعاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به لزوم همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها در انجام امور گفت: آنچه توسط دستگاه قضایی انجام شده یا در حال انجام است بدون مشارکت مردمی، حاکمیتی و صنفی محقق نشده و نخواهد شد، در واقع دستگاه قضایی با همه اقتدار خود نیازمند مشارکت همگانی است.

وی افزود: این مشارکت منافاتی با استقلال دستگاه قضا ندارد، در عین حال هویت استقلالی برای حفظ اقتدار و رفع دغدغه‌ها و بسترسازی امنیت در همه ابعاد لازم است.

در خاتمه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حبیب‌الله امیری، سعید اقبالی به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش اسفرورین منصوب شد.

انتهای پیام/77001/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول