اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‏های استان سمنان:

دادگاه‏ها به تغییر احکام قبلی خود برای بزهکاران زیر 18 سال مکلف شدند

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان گفت: بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی، دادگاه‏ها به تغییر احکام قبلی خود برای بزهکاران زیر 18 سال مکلف شدند.

دادگاه‏ها به تغییر احکام قبلی خود برای بزهکاران زیر 18 سال مکلف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‏ها و اقدامات تامینی- تربیتی استان سمنان، عباسعلی عرب با اشاره به مکلف بودن دادگاه‏ها در تغییر احکام قبلی خود برای بزهکاران زیر 18 سال اظهار کرد: در قانون جدید مجازات اسلامی، کانون‏های اصلاح و تربیت برای این‏گونه افراد به سه دسته تقسیم شده است.

وی بیان داشت: ملاک مجازات افراد در زمان سن ارتکاب جرم تعریف شده است که با این قانون بسیاری از جوانان و نوجوانان بزهکار از زندان آزاد می‏شوند.

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان تقلیل شرایط آزادی مشروط زندانیان از نصف تحمل حبس به یک سوم، بدون در نظر گرفتن سوابق کیفری، در قانون جدید مجازات اسلامی را امتیاز بسیار مناسبی به منظور کاهش جمعیت کیفری دانست.

عرب اظهار داشت: در اجرای این قانون، یک فرد می‏تواند در صورت داشتن جرایم متعدد و استفاده نکردن از امتیازات قانونی، در هر مورد از جرم خود از عفو، آزادی مشروط و تقسیط جرایم استفاده کند.

وی تصریح کرد: مسئولان زندان‏ها در ارایه تسهیلات به زندانیان به ویژه زندانیان دیه، نفقه و مهریه و نیز بدهی‏های مالی، بدون هیچ‏گونه تنگ‏نظری، برابر قانون جدید مجازات اسلامی و دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری عمل کرده و اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح برنامه زندان‏ها در این ماه پرداخت و خواستار برگزاری هرچه بهتر کلاس‏های قرآنی، نماز و احکام در زندان‏های این استان شد.

انتهای پیام/74003/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول