اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

قیمت زولبیا و بامیه در اردبیل کمتر از استان‌های همجوار است / نرخ اتحادیه را قبول نداشتیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: قیمت زولبیا و بامیه عرضه شده در ایام ماه مبارک رمضان در اردبیل نسبت به قیمت استان‌های همجوار 500 تا 700 تومان کمتر است.

قیمت زولبیا و بامیه در اردبیل کمتر از استان‌های همجوار است / نرخ اتحادیه را قبول نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری در اردبیل اظهار داشت: ما جلسه‌ای را قبل از ماه مبارک رمضان با اتحادیه قنادان داشتیم و پیشنهاد کردیم تا به هر میزان که درخواست کنند شکر به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهیم تا از این بابت مشکلی به وجود نیاید.

وی عنوان کرد‌: آنها تنها به این امر قانع نشدند و موضوعات دیگر را در خرید و فراهم کردن امکانات اولیه برای تولید زولبیا و بامیه اعلام کردند که قیمت مطرح شده از سوی آنها مورد پذیرش ما واقع نشد و ما درخواست کردیم به طور میانگین 10 تا 20 درصد افزایش اعمال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: ما علاقمند بودیم که همچون سال گذشته امسال نیز با تأمین شکر مورد نیاز قنادی‌ها، زولبیا و بامیه به مردم عرضه شود که در این زمینه اقدامات کنترلی را انجام می‌دهیم تا افزایش قیمت صورت نگیرد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شش شهرستان استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در اردبیل با 120 غرفه، مشگین‌شهر 50 غرفه، بیله‌سوار 30 غرفه، گرمی 30 غرفه، پارس‌آباد 20 غرفه، نیر 12 غرفه برپا شده است که در مجموع 262 غرفه در سطح استان کالای مورد نیاز مردم را عرضه کردند.

این مسئول تأکید کرد: در سایر شهرستان‌ها به دلیل آنکه درخواستی به دست ما نرسیده است شاهد برگزار نشدن نمایشگاه‌ها بودیم که قطعاً‌ در این زمینه تدبیر شهرستانی به کار می‌گیریم تا عرضه مستقیم کالا به ویژه برنج، روغن، گوشت و شکر انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ابراز داشت: قیمت مرغ در اردبیل چهار هزار و 900 تومان و در شهرستان‌ها پنج هزار تومان، گوشت قرمز 16 هزار و 600 تومان و در شهرستان‌ها 16 هزار و 700 تومان، برنج تایلندی دو هزار تومان و برنج سفید دو هزار و 300 تومان به همراه شکر به قیمت یک هزار و 580 تومان و روغن نباتی نیز 17 درصد زیر‌قیمت بازار در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی از به‌کارگیری نیروهای ناظر مقیم در محل برپایی نمایشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: با همکاری اداره‌کل تعزیرات در همان محل نمایشگاه تخلف اصناف مورد رسیدگی قرار گرفته و حکم برای آنها صادر می‌شود.

وی، تنظیم بازار را یک کار منسجم و هماهنگی بین‌بخشی توصیف کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی نیز موظف شدند بسته‌ها و سبد حمایتی ویژه کارکنان دولت و فرهنگیان را تهیه کنند که یا از محل رفاهی کارکنان به صورت رایگان یا دریافت رقم مشخص شده این سبد کالایی به آنها تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: بخشی از این سبد کالایی توزیع شده و در روزهای آینده مابقی توزیع سبد کالایی ویژه کارکنان نیز انجام می‌شود. 

صادرات 40 هزار تن کالا از استان اردبیل

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش صادرات در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت 40 هزار تن کالا به مقصد کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ارزش کالاهای صادر شده استان را 21 میلیون دلار اعلام کرد و متذکر شد: واردات ما نیز حدود 8 میلیون دلار در سه ماه اول بوده است که رقم آن نیز کاهش یافته است.

انتهای پیام/62004/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول