اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل:

ورزش بهترین راهکار در پیشگیری از اعتیاد است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ورزش و توجه به تندرستی جسمی و روحی مهمترین راهکار در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر و اعتیاد است.

ورزش بهترین راهکار در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا گلشن صبح امروز در چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در سالن جلسه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت:‌ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر ضرورت دارد در نظام آموزشی و خانوادگی بحث سلامت و تندرستی بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد به طوری که در نهاد آموزش و پرورش این موضوع به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه و اهتمام جدی قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه با گرایش به برنامه‌های ورزشی و فرهنگی می‌توان ریشه بسیاری از سوق پیدا کردن‌ها به سمت مواد مخدر و دیگر آلودگی‌های فردی و اجتماعی را به حداقل رساند، گفت:‌ آموزش و پرورش در یک سالم‌سازی فضای تربیتی و آموزشی سعی کرده است در قالب طرح‌های تخصصی ورزشی سرگرمی و تفریحات سالمی را چه در ایام سال تحصیلی و چه تعطیلات تابستانی فراهم آورد تا دغدغه‌ها و نگرانی خانواده‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل از دستگاه‌های عضو کمیته بخاطر فعالیت‌های چشمگیرشان در اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر و انعکاس برنامه‌های این هفته از طریق صدا و سیمای مرکز اردبیل قدردانی کرد.

گلشن تصریح کرد: در کنار برنامه‌ریزی‌های مختلف از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی باید امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به افراد جامعه نیز مدنظر باشد تا آسیب‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

در این جلسه معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تشکر از فعالیت‌های دستگاه‌های عضو و میزبانی جلسه توسط آموزش و پرورش بیان داشت: امروز یکی از هجمه‌ها و تهدیدهای دشمنان تلاش برای افزون‌تر کردن برنامه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آلودگی‌های اجتماعی و فردی است که مراقبت خانواده‌ها و محیط‌ های آموزشی و پرورشی در این زمینه جدی به نظر می‌رسد.

اعظم رزاق پور خاطرنشان کرد: آنچه که در این زمینه باید در فضاهای آموزشی و تربیتی مدنظر قرار گیرد بحث آگاه‌سازی و استفاده از ساعات آموزشی و پرورشی است تا جوانان و نوجوانان بیشتر در جریان عوارض و آسیب‌های مواد مخدر قرار گیرند.

وی یادآور شد: اگر به اشکال مختلف مواد مخدر در مدرسه، دانشگاه و فضاهای تفریحی و ورزشی جوانان راه پیدا کند و آنها به دلیل ناآگاهی در این دام گرفتار آیند بازگشت آنها به مسیر سلامت بسیار هزینه‌بر و از لحاظ موقعیت اجتماعی و فرهنگی بسیار سخت خواهد بود که در این زمینه باید بیش از گذشته مراقبت کرد تا از این بابت گرفتاری به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه جلسه اعضای کمیته با بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات ویرایش و تطبیق نقشه راه آموزش و پرورش با سند جامع، بررسی چگونگی برگزاری کارگاه‌های آموزش ویژه اساتید دانشگاه‌ها و بررسی چگونگی استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان توسط روحانیون در مساجد برای تبلیغ پیشگیری اولیه از اعتیاد، تصمیمات لازم را گرفتند.

انتهای پیام/ 62005/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول