اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در کاشان افتتاح شد

نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کاشان توسط نیروی انتظامی این شهرستان همزمان با روز جهانی مبارزه با اعتیاد گشایش یافت.

نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فرمانده نیروی انتظامی کاشان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: آمار کشفیات انواع مواد مخدر در سال 91 نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 در شهرستان کاشان به میزان 142 درصد افزایش داشته است.

منوچهر صفایی با اشاره به انواع کشفیات مواد مخدر شهرستان کاشان در سال گذشته افزود: در سال گذشته 105 درصد کشفیات تریاک، 212 درصد هروئین، 48 درصد حشیش و 27 درصد شیشه و گراس افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد مخدر یافت شده در داخل شهرستان و در مسیر ترازیت مواد مخدر در بزرگراه کاشان کشف و ضبط شده است و این آمار نشان دهنده این است مواد مخدر در جامعه بیش از کشفیات آن است.

صفایی  70 درصد از دستگیرشدگان مواد مخدر در شهرستان کاشان را متأهل و 30 درصد را مجرد اعلام کرد و گفت: میزان تحصیلات 33 درصد از دستگیرشدگان در مقطع ابتدایی، 40 درصد در مقطع راهنمایی و 15 درصد در مقطع متوسطه است و همچنین در بین قاچاقچیان مواد مخدر افراد مؤنث نیز دیده می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مبارزه جدی با معضل مواد مخدر در جامعه در دیدار با رئیس قوه قضائیه و قضات دادگستری بیان داشت: فرهنگ‌سازی و آموزش در پیشگیری از این معضل اجتماعی می‌تواند نقش مهم و اساسی در کاهش این بلای خانمان‌سوز داشته باشد.

این مسئول بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه تأکید و عنوان کرد: آموزش فعالیت فرهنگی در این زمینه باید در اولویت همه اقدامات قرار داشته باشد تا نیازی به مبارزه و درمان نباشد.

به گفته وی، خبرنگاران و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از اعتیاد می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در جامعه داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد را یکی از راه‌های مبارزه با این معضل خانمان‌سوز دانست و گفت: فعالیت‌های ارائه شده در این نمایشگاه تنها بخش کوچکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

صفایی یادآور شد: هدف از برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد ارائه آمار و گزارش نیست بلکه فعالیت‌های انجام شده در جهت کاهش اعتیاد به مواد مخدر باید برای همه ملموس و در سطح جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کاشان نیز در این آیین از مقابله، پیشگیری، کاهش آسیب روان و بازتوانی معتادان به عنوان چهار رویکرد فعالیت‌های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر نام برد و گفت: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کاشان نیز می‌تواند نقش مهمی در اجرای این چهار رویکرد داشته باشد.

هادی اکبری از پیشگیری و آموزش به عنوان مهمترین برنامه‌های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و افزود: علاوه بر این چندین برنامه جدید از جمله ساماندهی نقاط آلوده شهری، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه مبارزه با مواد مخدر در دستور کار شورای تأمین و کمیسیون تخصصی آن قرار گرفته است.

وی همچنین از آماده‌سازی گرماخانه‌ها برای معضل معتادان کارتن خواب خبر داد و گفت: این طرح با همکاری شهرداری کاشان در شهرستان کاشان اجرا می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان، در ادامه به تأسیس کمپ اعتیاد بانوان در شهرستان کاشان نیز اشاره و عنوان کرد: اقدامات تأسیس این کمپ برای اخذ مجوز در حال انجام است.

نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد شهرستان کاشان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان و با همکاری دستگاه‌های مرتبط شهرستان از 6 تا 11 تیرماه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت 9 تا 11 صبح و از 18 تا 21 واقع در خیابان شهید رجایی پذیرای همشهریان کاشانی است.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول