اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

پیشگیری از اعتیاد عمل به وظیفه شرعی و قانونی است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: پیشگیری از اعتیاد عمل به وظیفه شرعی و قانونی است و هر کسی در جامعه می‌تواند برای انجام وظیفه خود در این حوزه خدمت کند.

پیشگیری از اعتیاد عمل به وظیفه شرعی و قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اظهار داشت: دشمن با هر حربه‌ای می‌خواهد در بین جوانان ما نفوذ کرده و آنان را به کارهایی جز معنویات و علم‌اندوزی ترغیب کند.

فرماندار شهرستان خلخال به آموزش‌های انجام شده برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در خصوص مصون‌سازی خانواده‌ها از این بلای خانمانسوز اشاره کرد و یادآور شد: کمپ ایجاد شده گامی در راستای سالم‌سازی و پیشگیری از اعتیاد است و ایجاد کارگاه آجر‌پزی در جاده علی‌آباد خلخال نیز که در این مجموعه بیش از 30 نفر از افراد بازگشتی از اعتیاد مشغول به فعالیت هستند، گام دیگری در راستای پیشگیری از ابتلای جوانان به این مواد می‌باشد.

محمدی با اشاره به وظیفه شرعی و قانونی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ‌سازی در جامعه گفت: پیشگیری از اعتیاد عمل به وظیفه شرعی و قانونی است و هر کسی در جامعه می‌تواند برای انجام وظیفه خود در این حوزه خدمت کند.

این مسئول؛ هوشیاری خانواده‌ها را در مواظبت و مراقبت از فرزندان خواستار شد و بیان داشت: با توجه به اینکه جوانان و فرزندان در خانواده جزو عناصر اصلی مورد هجوم از سوی دشمن هستند آگاه‌سازی جوانان و تربیت صحیح آن در راستای موازین اسلامی و فراهم‌آوری امکانات مطالعه، برپایی نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌شناسی جامع می‌تواند ما را به جامعه هدف که همان سلامت جامعه از این بلای خانمانسوز است برساند.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: اگر دشمن در سال‌های پیش مرزها و حتی خاک کشور را مورد هجوم قرار می‌داد دفاع به بهترین نحو انجام شد ولی اکنون دشمن با رویکرد دیگر و رواج این دام خانمان برافکن در کمین خانواده‌ها و جوانان است.

محمدی از اعضای عضو جلسات کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال خواست تا با جدیت و پیگیری، مصوبات را به عمل نزدیک‌تر کنند و با برنامه‌ریزی در راستای تحقق همه جانبه سند چشم‌انداز مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال تلاش کنند.

وی از ادارات ذیربط و عضو در کمیسیون مبارزه با مواد مخدر و کمیته پیشگیری از مواد مخدر شهرستان خلخال خواست تا با جدیت مصوبات این کمیسیون عملی شود و در راستای مبارزه با این بلای خانمانسوز جدیت بیشتری به خرج دهند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال در پایان سخنان خود تصریح کرد: در خردادماه شاهد کاهش پرونده‌های اعتیاد و کاهش متهمان و دستگیر‌شدگان در حوزه مواد مخدر بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر فرعی شورای مواد مخدر شهرستان خلخال نیز آگاهی خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد را خواستار شد و گفت: در مقوله پیشگیری از اعتیاد از روسای دانشگاه‌ها، بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی انتظار می‌رود تا با همکاری و تعامل بتوانند دستگاه‌های ذیربط دیگر را یاری کنند.

محسن مردی به حوزه روستاها نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در روستا‌ها نیز باید فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌های روستاییان توسط دهیاران و دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

انتهای پیام/62008/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول