اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اعزام هیئت‌های تجاری در تقویت روابط اصلی اساسی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اعزام هیئت‌های تجاری و تلاش برای برپایی نمایشگاه‌های دوجانبه فرصتی استثنایی است که نباید آن را از دست داده و نسبت به آن غفلت کرد.

اعزام هیئت‌های تجاری در تقویت روابط اصلی اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان در هم‌اندیشی عصر امروز صادرات غیرنفتی و توسعه روابط با کشورهای همسایه اظهار داشت: اگر در راستای تفاهم و تعامل با کشورهای دیگر بر اصول مشترک تاکید کنیم و بتوانیم پیوندها را تقویت و اصالت ببخشیم قطعاً قادر می‌باشیم بخش عظیمی از ظرفیت‌ها را احیا کرده و تحققی عینی ببخشیم.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر بدون تعامل و تقویت روابط دوجانبه نمی‌توان کاری از پیش برد، تصریح کرد: ما تا زمانی که نتوانیم توسعه روابط تجاری، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی و... با کشورهای همسایه داشته باشیم، قادر نمی‌باشیم تولیدات خود را عرضه کرده و توانمندی‌هایمان را به رخ بکشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ضرورت تقویت ارتباط با کشورهای آسیای میانه و در رأس آنها روسیه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سفر اخیر مسئولان تجاری و بازرگانی روسیه به اردبیل شاهد تعاملات و ارتباطات دوجانبه خوبی بودیم که امیدواریم ماحصل آن به تقویت هر چه بهتر روابط کمک کند.

این مسئول اضافه کرد: ‌توافق اولیه برای برپایی نمایشگاه اردبیل در شهر مسکو انجام شده و این حرکت خود می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی ما را بالا ببرد.

وی بیان کرد: ما نباید از هزینه‌های ماهانه در برپایی این نمایشگاه دائمی خوف و هراسی داشته باشیم چرا که چندین برابر این هزینه تجار و بازرگانان ما می‌توانند با عرضه محصولات خود در این نمایشگاه درآمد کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل خواستار کمک اعتباری مسئولان استانی در تأمین هزینه‌های برپایی این نمایشگاه شد و ادامه داد: اتاق بازرگانی به صورت مستقل این نمایشگاه را بعد از گذشت شش ماه اداره می‌کند که انتظار داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشی از اعتبار آن را تأمین کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه که الگوی خوبی برای توسعه تجارت خارجی است تقویت ارتباطات و اعزام نیروها و گروه‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند خود بسترساز یک تحول جدی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در نشست مشترک اخیر سفیر ایران در جمهوری آذربایجان بر راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو نیز تاکید کردیم که امید می‌رود این زمینه و بستر فراهم آید.

پورسلیمان تصریح کرد: مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت ویژه برای فعالیت تجاری محسوب می‌شود و باید تدبیر و تمهیدات لازم برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اندیشیده شود.

انتهای پیام/62004/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول