اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل:

جایگزینی 100 هزار اصله گیاهان پوششی به جای کاشت چمن در پارک‌ها و فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: در یک جایگزینی مناسب سعی کردیم از گونه‌های جدید گیاهان پوششی به میزان 100 هزار بوته و اصله برای جایگزینی چمن در پارک‌ها و فضای سبز استفاده کنیم.

جایگزینی 100 هزار اصله گیاهان پوششی به جای کاشت چمن در پارک‌ها و فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید رفیعی عصر امروز در جلسه اعضای سازمان پارک‌ها و فضای سبز در اردبیل اظهار داشت: واحد تولیدات گل و گیاه شهرداری اردبیل اقدام به پرورش و تکثیر گل‌ها، گیاهان و نباتات متعدد به شکل آزاد و گلخانه‌ای کرده است که محصولات تولید شده در این واحد گلخانه حتی به سایر مناطق نیز ارسال می‌شود.

وی از تولید درختچه‌های زینتی و گیاهان پوششی نظیر زرشک و بوداغ خبر داد و تصریح کرد: ما فضای سبز را در حقیقت تلفیقی از علم، هنر و تکنولوژی می‌دانیم که به صورت توأمان در هر سه حوزه توانسته‌ایم کارهای اساسی و زیربنایی انجام دهیم.

رفیعی به تنوع کاشت و طراحی زیبا در مناطق مختلف پارک‌ها و فضای سبز شهری اشاره کرد و ادامه داد: ما امسال چشم‌انداز زیبایی را با اولویت حفظ محیط زیست در بحث کاشت گل و گیاه فراهم کردیم تا همه شهروندان بتوانند از این فضا و چشم‌انداز مطلوب استفاده کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: سعی شده است در بخش گیاهان پوششی از گونه‌هایی استفاده شود که توقعات آبیاری آنها کم است و در مقابل از تنوع کاشت و زیبایی تولید برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در یک جایگزینی واقعی به جای کاشت چمن با کاشت 100 هزار بوته گیاهان پوششی سعی کردیم حرکتی مثبت و سازنده انجام دهیم، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال و تا زمانی که فصل کاری اجازه می‌دهد 360 هزار بوته گیاه پوششی تولید و کاشت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در ادامه از تولید دو میلیون و 100 هزار بوته گل‌های زینتی خبر داد و بیان کرد: با توجه به باقی ماندن 2.5 ماه از تابستان و بخشی از ایام خوش آب و هوا در پاییز پیش‌بینی می‌کنیم تولیدات ما به بیش از 3.5 میلیون بوته گل زینتی و متنوع برسد.

رفیعی با بیان اینکه عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز در بخش تولید و تکثیر 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد، یادآور شد: ما امسال در کلیه فضای سبز به فراخور طراحی خود اعم از پارک‌ها، بوستان‌ها، بلوارها، رفوژها، رینگ‌ها و کمربندی‌ها قادر شدیم تا کاشت درختچه‌های زینتی، گل‌ها و گیاهان پوششی را شاهد باشیم.

وی نظیر این اقدام را تپه میراشرف توصیف کرد و گفت: پارک تاریخی الر باغی اگر چه محیطی نامطلوب در گذشته بود اما با اقدامات مناسب این فضا و محیط ناامن را به فضای آرامش‌بخشی تبدیل کردیم و با هزینه‌کرد 500 میلیون تومان توانسته‌ایم درختچه‌های زینتی و گیاهان پوششی متنوع را در این پارک فراهم کنیم.

رفیعی در ادامه افزود:‌ ما در گونه‌های گیاهان پوششی از گونه پیچ تلگرافی استفاده می‌کنیم و در مقابل آن در پارک‌ها و فضای سبز محله‌ای از شمشاد و ترون بهره‌برداری می‌کنیم.

وی مقاومت گیاهان پوششی را بالا و هزینه‌های نگهداری آن را بسیار کم توصیف کرد و اظهار داشت: گیاهان پوششی نظیر کاپیتال و عشقه و شمشادهای طلایی و سبز رنگ در مناطق مختلف شهری کشت شده که مورد توجه همشهریان نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/62001/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول