اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با نیمه شعبان به اتمام رسید

ایجاد 30 هزار متر مربع بوستان و فضای سبز جدید در شهر سمنان

ایجاد 30 هزار متر مربع بوستان و فضای سبز جدید در شهر سمنان هم‏زمان با نیمه شعبان به اتمام رسید.

ایجاد 30 هزار متر مربع بوستان و فضای سبز جدید در شهر سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان، پروژه ایجاد فضای سبز بوستان مدیران، فاز سوم بوستان پیامبر اعظم (ص) و فضای سبز حاشیه بلوار مصطفی خمینی (ورودی مجتمع مسکونی 400 دستگاه) شهر سمنان با تلاش شبانه‏روزی پرسنل زحمت‏کش شهرداری و سازمان پارک‏ها و فضای سبز به اتمام رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان اظهار کرد: در آستانه ولادت با سعادت صاحب‏الزمان (عج) و اعیاد شعبانیه، پروژه کاشت این فضاها جمعاً با مساحتی در حدود 30 هزار متر مربع انجام پذیرفت.

امیر مظاهری افزود: در پروژه کاشت این بوستان‏ها از گونه‏های گیاهی متنوع شامل گونه‏های درختی مثل زبان گنجشگ، توت، زیتون مثمر، نارون و ... و همچنین از گونه‏های درختچه‏ای مثل پرطاووسی، ارغوان، شمشاد، برگ نو، زرشک تزئینی و انواع گل رز سفید، هفت رنگ و مینیاتور ... استفاده شده است.

وی از کاشت گونه دارویی رزماری و ختمی نیز در این بوستان‏ها خبر داد و اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این بوستان‏ها شامل خاک‏ریزی، تسطیح، بسترسازی، لوله‏کشی و کابل‏کشی، بهسازی و آماده‏سازی خاک و در نهایت کاشت فضای سبز بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان تصریح کرد: در تمام فضاهای سبز جدید ایجاد شده از ابتدای امسال تاکنون، سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده که علاوه بر صرفه‏جویی در میزان آب مصرفی، کاهش هزینه را نیز در پی داشته است.

مظاهری هزینه صورت گرفته در این پروژه‏ها برای کاشت و ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار را مبلغی حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد که تامین اعتبار آن از سوی شهرداری سمنان صورت پذیرفته است.

مظاهری گفت: امید است با پیش‏بینی انجام پذیرفته و همت والای شهردار و مسئولان و مدیران شهرداری شاهد توسعه روزافزون فضای سبز شهر سمنان باشیم.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول