اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

3400 نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می‎شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم سه هزار و 400 نفر در این استان حافظ قرآن کریم می‎شوند.

3400 نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می‎شوند

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌صورت جدی وارد بحث تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم شده و فعالیت‌های خود را در این عرصه آغاز کرده است.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در طرح تربیت حافظ قرآن 3 هزار و 400 سهمیه دارد که تاکنون یک هزار نفر در این استان ثبت نام کرده‌اند.

طباطبایی با اشاره به گروه‌های سنی تحت تعلیم در اجرای این طرح، گفت: بنابر تقسیم‌بندی انجام شده در سال جاری، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را برای گروه سنی 7 تا 12 سال، حفظ جزءهای اول و سی‌ام را برای گروه سنی 13 تا 18 سال و حفظ جزء اول، دوم و سی‌ام را برای گروه‌های سنی بالاتر از 19 سال خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این دوره چهار ساله بوده و این گروه‌ها پس از طی چهار سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه اگر جوانان با قرآن مأنوس شوند قطعاً به بیراهه نخواهند رفت، گفت: در جامعه قرآنی ناهنجاری‌ها به‌صورت کلی وجود ندارد چون اتصال به وحی الهی و حلاوت ذکر وجود دارد.

وی هدف اصلی طرح تربیت حافظان و قاریان را تدبر و تفکر در آیات قرآن برشمرد و متذکر شد: تدبر در قرآن زمینه ساز عمل به فرامین و دستورات وحی است و حفظ و قرائت مقدمه روند انس و عمل به قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: مراکز قرآنی محلات و مناطق نقش بسیار پررنگ‌تری از نهاد‌ها و مراکز فرهنگی دولتی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی دارند.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول