اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ماه مبارک رمضان صورت می گیرد

مشارکت 200 مسجد استان اصفهان در تفسیر قرآن

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در ماه رمضان سال جاری 200 عدد از مساجد استان اصفهان در طرح تفسیر قرآن مشارکت دارند.

مشارکت 200 مسجد استان اصفهان در تفسیر قرآن

حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد برنامه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ماه مبارک رمضان در نظر دارد، اظهار کرد: از امروز برنامه تفسیر قرآن در 200 مسجد و نیز جزءخوانی قرآن در اماکن متبرکه به علاوه کرسی‌های تلاوت در استان اصفهان آغاز شده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا با نام«30روز، 30جزء و 30 پیام»تصریح کرد: هر روز یک سوال از یک جزء قرآن طرح و در مساجد توزیع می‌شود که مردم پاسخ آن را به صورت پیامک جوابگو هستند.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در ماه رمضان سال جاری با اجرای طرح بینات سوره رم تفسیر می‌شود، به علاوه اینکه دارالقرآن سازمان تبلیغات نیز در نمایشگاه قرآن مشارکت دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی مساجد و هیئت‌های مذهبی افزود: این کانون‌ها در ماه رمضان سال جاری اجرای طرح 1447 و حفظ جزء 29 را در دستور کار خود دارند همان گونه که ماه رمضان سال گذشته جزء 30 را داشتیم.

بابایی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که توسط کانون فرهنگی مساجد برگزار می‌شود.

وی از افتتاح بنیاد تفسیر قرآن در استان اصفهان خبر داد و گفت: در ماه رمضان سال جاری با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی و امام جمعه اصفهان بنیاد تفسیر قرآن که در گذشته با نام ستاد قرآن بود، افتتاح می‌شود.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان به دو سایت اصفهان تبیان و اصفهان هیئت اشاره و تاکید کرد: در این دو سایت پیام‌های قرآنی به صورت مسابقه نشان داده شده است.

وی اضافه کرد: یک دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی ویژه مداحانی که قصد همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی را دارند، از اول تیرماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

بابایی به اعزام یک‌هزار نفر مبلغ اشاره و اظهار کرد: این مبلغان با همکاری حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه به غیر از ائمه جماعات و مبلغان ثابت به مساجد و روستاها اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی این مبلغان با داشتن جزویی به نام 30 روز 30 پیام در بین نماز ظهر و عصر در ماه مبارک رمضان یک پیام را در مسجد به عموم مردم و نمازگزاران به عنوان سبک زندگی ابلاغ می‌کنند.

انتهای پیام/63007/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول