اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با نماینده دشتستان در مجلس مطرح شد

نارضایتی کارکنان کارخانه سیمان دشتستان از مسئولان

تعدادی از کارکنان کارخانه سیمان دشتستان با نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و مشکلات و معضلات موجود را مطرح کردند.

نارضایتی کارکنان کارخانه سیمان دشتستان از مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عصر امروز تعداد زیادی از کارگران، سرکارگران، تکنیسین‌ها و مهندسان قسمت‌های مختلف کارخانه سیمان دشتستان با نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و مشکلات و معضلات موجود را بیان کردند.

نماینده کارگران کارخانه سیمان دشتستان در این نشست ضمن تقدیر از نماینده دشتستان به‌خاطر حضور در جلسه و گلایه از مسئولینی که دعوت آنها را نپذیرفته‌اند اظهار داشت: این نشست برای بیان مشکلات و به‌عنوان درد دلی دوستانه و به منظور تقاضا از مسئولین برای رسیدگی به حقوق ضایع شده کارگران و پرسنل مظلوم برگزار شده است.

محمداسماعیل صالحی افزود: این نشست صمیمی به معنای تحصن و اعتصاب نبوده ولی با کارشکنی‌های فراوانی روبه‌رو شد و از مسئولین ارشد شهرستان برای حضور در بین کارگرانی که حقوق آنها سال‌هاست ضایع می‌شود دعوت شده ولی متاسفانه حضور پیدا نکرده‌اند.

وی از تلاش‌های همیشگی نماینده مردم دشتستان بعنوان نخستین مسئولی که حقوق تضییع شده آنها را پیگیری کرده است، قدردانی کرد و گفت: حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد پیش از این نیز مدافع حقوق کارگران مظلوم بوده و پیگیری، تذکرات و نطق‌های ایشان در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده این موضوع است.

این کارگر کارخانه سیمان دشتستان با تشریح دلایل اعتراض کارگران کارخانه سیمان ابراز داشت: عدم پرداخت حق سختی کار و بهره‌وری به پرسنل کارخانه، عدم ارائه بیمه تکمیلی به پرسنل پیمانکاری، کم بودن گروه شغلی و حقوق پرسنل پیمانکاری، استفاده از نیروهای غیربومی و غیرمتخصص در قسمت‌های مختلف و مدیریتی بیش از 60 نفر، بی احترامی به پرسنل و برخوردهای نامناسب و تهدیدآمیز و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و بدون توجیه در مجتمع از مهم‌ترین محورهای اعتراضات است.

صالحی از نارضایتی، اعتراضات مکرر و اعتصاب غذاهای پراکنده کارکنان در سال‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: افت کیفیت و کمیت تولید سیمان در سال‌های اخیر وجود داشته و باعث نارضایتی و شکایت تعدادی از مشتریان نیز شده که دلیل اصلی آن بی‌رغبتی و کم انگیزگی کارگران است.

یکی از کارگران معترض نیز از کاهش شدید حقوق و مزایای کارگران در سال جاری اعلام نارضایتی کرد و گفت: واریز حقوق و تخصیص پاداش‌های سالانه به‌صورت ناعادلانه انجام می‌گیرد که مورد اعتراض و نارضایتی همیشگی پرسنل کارخانه سیمان بوده است.

علی بازیار اضافه کرد: تغییرات در چارت و گروه پرسنلی، اصلاح سمت‌ها و به‌کارگیری نیروهای غیربومی غیرمتخصص در پست‌های تخصصی موجب نارضایتی است.

وی تاکید کرد: کارخانه سیمان دشتستان یکی از بالاترین تولیدات کشور را داشته ولی در سال‌های گذشته به دلیل بی‌انگیزگی و اعتراضات پرسنل شاهد افت تولید بوده‌ایم.

در این نشست، تعدادی دیگر از کارگران کارخانه سیمان نیز به بیان مشکلات و معضلات موجود پرداخته و خواستار پیگیری مشکلات توسط نماینده دشتستان در مجلس شدند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مجلس نیز بر پیگیری مشکلات این قشر تاکید کرد.

انتهای پیام/2452/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول