اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه:

هدف از اردوهای جهادی الگوسازی فرهنگ خدمت به مردم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه گفت: هدف از اعزام نیروهای بسیج سازندگی به اردوهای جهادی الگوسازی فرهنگ خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم مناطق محروم است.

هدف از اردوهای جهادی الگوسازی فرهنگ خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد شهابیان مقدم ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در بشرویه اظهار کرد: بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اجرای پروژه‌های سازندگی و طرح هجرت در سال گذشته رتبه نخست اعزام گروه‌های جهادی را کسب کرد که این افتخار حاصل همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی بوده است.

 وی ادامه داد: بسیج سازندگی بنا به تدبیر مقام معظم رهبری به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، خدمت‌رسانی به محرومان و کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی در روستاها در سال 79 پایه‌ریزی شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه یادآور شد: در اصل 147 قانون اساسی نیز آمده است که" دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات‏ فنی‏ ارتش‏ در کارهای‏ امدادی‏، آموزشی‏، تولیدی‏ و جهاد سازندگی‏ با رعایت‏ کامل‏ موازین‏ عدل‏ اسلامی‏ استفاده‏ کند، در حدی‏ که‏ به‏ آمادگی‏ رزمی‏ ارتش آسیبی‏ وارد نیاید."

 شهابیان مقدم افزود: در مسیر سازندگی و آبادانی کشور سپاه پاسداران پیشگام شده است و به دست توانای نیروهای بسیج سازندگی در مناطق محروم خدمات ارزنده و شایسته‌ای ارائه شده است.

 وی اذعان داشت: در سال گذشته طرح‌ها و پروژه‌های زیادی با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همچون ساخت خانه عالم، مسجد، بقاع متبرکه، آموزش و پرورش، کشاورزی، بهداشت و درمان، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای اجرا شده یا در حال انجام است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه با بیان اینکه کمک به پیشرفت و آبادانی کشور و خودسازی دو هدف عمده اردوهای جهادی است، گفت: الگوسازی فرهنگ خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم مناطق محروم، ترویج فرهنگ کار و تلاش، توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه از دیگر اهداف اردوهای جهادی است.

 شهابیان مقدم، از دیگر اهداف اردوهای جهادی به تربیت نیروهای جوان برای قبول مسئولیت در آینده، آشنایی با وضعیت زندگی یک منطقه محروم در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و تلاش مخلصانه برای سازندگی آن منطقه اشاره کرد.

 وی تصریح کرد: بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند جوانان امروزی در مقایسه با جوانان صدر انقلاب از روحیه جهادی کمتری برخوردار هستند روحیه و تفکر جهادی در بین جوانان امروز دیده می‌شود و گروه‌های خودجوش جوان با روحیه نشاط و شادابی آمادگی خدمت به سایر مناطق محروم کشور را دارند. 

 انتهای پیام/69006/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول