اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تصویب 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت در مجلس تصویب شد.

تصویب 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در مجلس 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت تصویب شد که این رقم منوط به اجرای طرح دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها است و اگر اجرایی نشود قطعا این رقم هم محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به بحث افزایش هزینه‌های دارو و دلار گفت: در تهیه بعضی از داروها با مشکل مواجه هستیم و همان کشورهایی که به ظاهر دم از حقوق بشر می‌زنند، شرایط را برای کشور سخت کرده‌اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به صدور کارت برای بیماران صعب‌العلاج و خاص تاکید کرد و افزود: در تهیه بسیاری از تجهیزات پزشکی هم اکنون مشکل داریم.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان تعداد زیادی بیمارستان در دست احداث داریم که در کمیسیون تلفیق هم اعتباراتی برای ساخت این بیمارستان‌ها پیش‌بینی شده است.

شهریاری تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان تلاش ما فقط برای دسترسی آسان مردم به بیمارستان و خدمات نیست بلکه تلاش می‌کنیم هزینه‌های درمان را نیز کاهش دهیم که در این راستا اگر قانون برنامه به صورت کامل و دقیق اجرایی شود دغدغه‌های مردم در این راستا نیز کاهش می‌یابد.

اختصاص 70 میلیارد تومان برای خط دوم آب از زابل به زاهدان از طریق اوراق مشارکت         

وی اضافه کرد: از طریق اوراق مشارکت، 70 میلیارد تومان برای خط دوم آب از زابل به زاهدان پیش‌بینی شده است.

شهریاری اذعان داشت: هم اکنون 30 درصد جمعیت زاهدان آب شهری لوله کشی ندارند.

وی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکل کمبود آب زاهدان یک خط سوم از منطقه تهلاب به زاهدان هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: کار دیگری که در کمیسیون تلفیق انجام شد انتقال آب از دریای عمان به استان‌های جنوب شرق و کرمان بود که امسال ردیفی برای این امر گذاشته شده است.

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر مرحله دوم یارانه‌ها اجرایی شود، حامل‌های انرژی قطعا افزایش خواهد یافت.

شهریاری با اشاره به اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به ضرراقشار متوسط جامعه از جمله کارگری و کارمندی است افزود: با افزایش حامل‌های انرژی قطعا زندگی این قشر دچار مشکل می‌شود.

نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان بیش از 30 درصد است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان گفت: نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان بیش از 30 درصد است، منشأ همه ناهنجاری‌های اجتماعی فقر و بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای ایجاد اشتغال تحول خاصی ایجاد نشد بیان کرد: سال گذشته همان پروژه‌های عمرانی هم که فعال بودند، تعطیل و صنایع هم با مشکل مواجه شدند، از طریق استخدام هم که قرار بود دولت انجام دهد عملا کاری صورت نگرفت و امسال اقدامات آن در دستور کار قرار دارد.

شهریاری وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه پاسداران، مرزبانی و نیروهای امنیتی و انتظامی وضعیت فعلی امنیت در سیستان و بلوچستان قابل قبول است.

انتهای پیام/75004/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول