اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص کودکان عنوان کرد

رشد قارچ ایجادکننده برفک دهان بر روی قند/ هومیوپاتیک داروی درمان برفک دهان

متخصص کودکان گفت: قارچ ایجاد کننده برفک دهان بر روی قند رشد می‌کند و حذف یا کاهش مصرف قند و کربوهیدرات‌ها به حذف قارچ کمک می‌کند.

رشد قارچ ایجادکننده برفک دهان بر روی قند/ هومیوپاتیک داروی درمان برفک دهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، برفک دهان نوعی عفونت قارچی است که در اثر رشد بیش از حد قارچ در دهان تولید می‌شود و به صورت لکه‌های سفید رنگ بر روی زبان و مخاط دهان کودک ظاهر می‌شود.

برفک در نوزادان زیر یک سال شایع است و موجب درد و شیر نخوردن آنها می‌شود و گاهی این بیماری همراه با راش کهنه ناشی از قارچ ایجاد می‌شود.

مینو شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا برفک دهان نوزاد بیماری خطرناکی است، اظهار کرد: معمولا برفک دهان در نوزادان و کودکان سالم خود به خود و بدون نیاز به درمان بهبود می‌یابد و استفاده از قطره خوراکی ضد قارچ سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد و خطر انتقال بیماری به سایر شیرخواران را کمتر می‌کند، اما در کودکان تحت درمان با داروهای مضعف مغز استخوان ممکن است بیماری به نوع سیستمیک تبدیل شود و به بروز عوارض یا مرگ نوزاد بینجامد.

وی در مورد برفک دهان ادامه داد: برفک دهان به صورت نقطه‌های سفید یا زرد خامه‌ای بر روی زبان و مخاط دهان ایجاد می‌شود این نقطه‌ها به راحتی قابل جدا شدن نیستند و موجب درد دهان و دشوار شدن غذا خوردن می‌شوند برفک دهان معمولا در ناحیه لب‌ها و کام نرم نیز دیده می‌شود.

متخصص کودکان در مورد درمان تغذیه‌ای تاکید کرد: قارچ ایجاد کننده برفک دهان بر روی قند رشد می‌کند و حذف یا کاهش مصرف قند و کربوهیدرات‌هایی مانند فرآورده‌های آرد سفید به حذف قارچ کمک می‌کند و مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند با خودداری از مصرف قند و کربوهیدرات‌ها و جایگزین کردن پروبیوتیک‌ها می‌توانند به بهبود برفک دهان فرزندانشان کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چگونه می‌توان به بهبود کودک مبتلا به برفک دهان کمک کرد، افزود: با استریل کردن سر شیشه و شیشه شیر کودکی که با شیشه، شیر خشک یا آب میوه می‌خورد و ضد عفونی کردن دهان به این صورت که با پنبه آغشته به آب نمک روزی سه بار دهان کودک را شستشو دهید.

شرافت در پایان در مورد درمان دارویی گفت: نوعی داروی هومیوپاتیک ویژه است که برای درمان برفک دهان به کار می‌رود، اما این درمان باید به وسیله متخصص هومیوپاتی تجویز شود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول