اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی استان مرکزی صورت گرفت

بازدید کودکان خیابانی استان مرکزی از موزه چهار فصل اراک

به همت بهزیستی استان مرکزی کودکان خیابانی استان مرکزی از موزه چهار فصل اراک بازدید کردند.

بازدید کودکان خیابانی استان مرکزی از موزه چهار فصل اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک صبح امروز جمعی از کودکان خیابانی استان به همراه مسئولان بهزیستی استان مرکزی از موزه چهار فصل اراک بازدید کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: نقش حیاتی موزه‌ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب‌ترین پدیده‌های فرهنگی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون زمینه‌های لازم برای آگاهی بخشی مردم به ویژه نسل جوان از کارکردهای آن فراهم شود.

رضا ربیعی افزود: شناخت هویت تاریخی جز با بهره‌گیری از گفته‌های ادیبان و تاریخ ‌سازان دیروز و موزه‌ها میسر نمی‌شود و کودک و نوجوان امروز برای آشنایی با تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایرانی و استفاده از آن نیازمند آشنایی با چنین مکان‌هایی هستند. کودکان در هر سن و هر شرایطی که هستند باید از هویت خود آگاهی داشته و از پیشینه خود شناخت داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی توانمند سازی کودکان خیابانی را از اولویت‌های بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه تاکنون برنامه‌های مدون برای توانمند سازی کودکان خیابانی تدوین نشده که امیدواریم در دولت آینده شاهد تحقق این مهم باشیم.

ربیعی با اشاره به فعالیت مرکز کودکان خیابانی و کار بیان داشت: یکی از اهداف این مراکز اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و همچنین تفریحی است که این برنامه‌ها به منظور گسترش و شکوفایی خلاقیت و بالا بردن سطح فرهنگی و شناخت کودکان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: آشنایی هر چه بیشتر کودکان با تاریخچه فرهنگی، آموزش فرهنگ، حضور در موزه‌ها و ارتباط با آن باید از دوران کودکی در هر فرد نهادینه شود.

انتهای پیام/87003/خ30/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول